1

Před vstupem

Základním pravidlem pro údržbu bazénu a čisté vody je, abyste se před vstupem do něj osprchovali nebo si alespoň opláchli nohy od nečistot.

2

Krycí plachta

Krycí plachta představuje investici pár set korun, avšak u zapuštěných bazénů může zakrytí bazénu představovat investici v řádu několik desítek tisíc korun. Přesto zakrývání bazénu je nezbytné pro udržení čisté vody.

3

Čištění hladiny

Dbejte na manuální čištění vody. Pomocí síťky pravidelně odstraňujte z vody napadané nečistoty.

4

Filtrace

Filtrace je nezbytnou součástí vybavení bazénu, avšak vybírejte pečlivě. Nejlépe po konzultaci s výrobcem či prodejcem bazénu.

5

Chemické přípravky

Abyste dosáhli opravdu čisté vody a zdravotně nezávadného koupání, musíte použít bazénovou chemii. Bazénová chemie slouží jako prevence:

- proti tvorbě řas
- proti tvorbě mikroorganismů (slouží jako dezinfekční prostředek)
- proti výkyvům pH (udržuje pH na stálé a žádoucí úrovni)

Abyste udrželi v bazénu ideální pH, postačí vám k tomu klasická testovací sada. Vezměte vzorek vody z bazénu a smíchejte ho s testovací tabletou nebo roztokem. Poté barvu roztoku porovnejte se stupnicí určující velikost pH.

Stálost pH můžete udržovat pomocí testovacích sad a tablet, které jsou jejich součástí. Stálost pH měřte alespoň 1x týdně.

6

Dezinfekce vody

Základem dezinfekce bazénové vody je chlor. Tablety můžete vybírat podle intenzity jejich působení, ale hlavně je vybírejte podle objemu vody v bazénu. Nepříjemný zápach chloru můžete odstranit pomocí speciálních tablet nebo roztoku a užít si tak koupání naplno.

7

Prevence proti tvorbě řas

Řasy vznikají především za horka nebo při přílišných změnách tlaku – letní bouřky apod. Nejjednodušší prevencí jsou opět chemické tablety či roztoky, které jsou velmi účinné. Jedná se o algicidy nebo také vločkovače, které způsobí vysrážení řas.

8

Zdroj vody

Nepodceňujte zdroj vody, ze kterého bazén napouštíte. Samozřejmě voda z městského vodovodu je nejlepší, protože je již chemicky upravena, ale jedná se o finančně nejdražší zdroj. Studniční voda může obsahovat přílišné množství nežádoucích látek, proto nepodceňujte pH vody. Jeho stálost vám značně usnadní práci při chemické údržbě bazénové vody.

9

Zazimování

Na konci koupací sezony chcete bazén připravit na zimu. Upusťte ¼ vody, vypojte a důkladně vyčistěte filtr. Okraje bazénu vyčistěte speciálním přípravkem – velice oblíbené jsou gelové čističe. Do zbylé vody přidejte speciální prostředek tzv. zazimovač. Ten zabraňuje tvorbě řas a zákalu vody.

Aby zamrzlá voda nepoškodila okraje bazénu, doporučujeme speciální ledové polštáře nebo polystyrenové desky. Stejně dobře vám poslouží i obyčejné PET lahve.

Tipy

Ideální hodnota pH se pohybuje v rozmezí 6,8 až 7,6. Nižší hodnota pH způsobuje korozi, štípání očí, svědění a podráždění pokožky. Vyšší hodnota Ph způsobuje tvorbu tzv. kotelního kamene a minerální zákal.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno