Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udržovat kotec pro hlodavce

02. Červenec 2012

Ať už jste si pořídili jakéhokoli hlodavce, je nutné, aby byl jeho kotec čistý a útulný. Není potřeba žádné zdlouhavé vyklízení podestýlky ani drhnutí rohů kartáčem, k spokojenosti vašeho domácího mazlíčka stačí pár jednoduchých triků.

Co je potřeba

Lopatka
Tácek
Staré noviny
Hadřík nebo houbička

1

Umístění tácku
Téměř každý hlodavec je zvyklý špinit kotec pouze na jednom místě. Většinou to bývá jeden z rohů, proto do něj umístíme tácek obalený starými novinami. Tácek by neměl být pro zvířátko nijak závadný, měli bychom volit spíše mělké a z odolných materiálů.

2

Podestýlka
Celé dno kotce zasypeme kvalitními hoblinami nebo jiným neprašným stelivem (seno, kočkolit apod.). Pokud je zvířecí příbytek vyrobený z plastu, vrstva by měla být alespoň pět centimetrů hluboká. Dřevěné kotce můžeme vystlat polovičním množství podestýlky, avšak dno by mělo být pokryto silnější vrstvou novin.

3

Běžný úklid kotce
Alespoň jednou za dva dny bychom měli vysypat obsah tácku a doplnit potřebné množství novým stelivem. Zbavíme se tak zápachu a bude nás to stát minimum času. Dále je vhodné, abychom jednou týdně lopatkou prohrabali celou podestýlku a odstranili další případné nečistoty.

4

Kompletní výměna steliva
Příbytek musíme jednou za čas kompletně vyčistit, jinak by se v něm mohly začít šířit nebezpečné bakterie. Vyndáme a vyčistíme tácek, odstraníme podestýlku, dno vytřeme mokrým hadrem a celý kotec necháme alespoň hodinu schnout. Poté opět umístíme tácek do rohu a zasypeme čerstvým stelivem.

Pokud se úklidu kotce nebudeme věnovat pravidelně, hrozí domácímu zvířátku mnohá nebezpečí, jako napadení parazitem apod.

Autor: Anetka5
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak chovat morče
Jak se postarat o králíka | rady
Jak se starat o potkana | rady
Jak chovat pískomily | návod
Jak chovat činčilu | rady