Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct pařížský dort | recept

05. Říjen 2019

Jak upéct pařížský dort | recept. Pařížský dort? Chuť dortu je výrazně kakaová, doplněná jemnou chutí pařížské šlehačky a čokoládové polevy. Ne každý má rád dorty s máslovým krémem. Vyzkoušejte pařížský dort, je vskutku vynikající. Pařížský dort ráda dělám i ve tvaru srdce jako dárek.

Co je potřeba

Korpus:

  • 150 g cukr krupice
  • 90 g polohrubé mouky
  • 4 vejce
  • 60 g oleje
  • 40 g kakaa

Pařížská šlehačka:

  • 400 ml šlehačky 33%
  • 30 g kakaa
  • 40 g cukru krupice

Dohotovení:

  • Čokoládová poleva (100 g čokolády + 50 g ztuženého tuku)
1

Pařížská šlehačka: Všechny suroviny dáme do mísy a nad parou zahříváme do 45 °C. Pokud nemáte teploměr, vůbec to nevadí, stačí do šlehačky strčit prst a pokud ho tam neudržíte, tak je hotovo. Pařížskou šlehačku nechte nejlépe do druhého dne odležet v lednici a pak vyšlehejte do tuha jako klasickou šlehačku.

2

Korpus na pařížský dort: Žloutky vyšleháme s 1/3 cukru a následně pomalu zašleháme i olej. V druhé míse vyšleháme vaječné bílky do tuha se zbylým cukrem. Obě hmoty spojíme a přimícháme mouku a kakao. Nalijeme do formy a dortový korpus pečeme při teplotě 180 °C.

3

V dalším kroku na vychladlý dortový korpus navrstvíme pařížskou šlehačku. Jakmile máme hotovo, dort pečlivě přemístíme do chladničky a necháme jej přibližně na jednu hodinu v lednici ztuhnout. Za hodinu pařížský dort z chladničky vytáhneme a dokončíme.

4

A zbývá poslední práce na dortu. Rozpustíme si čokoládu se ztuženým tukem, vzniklou čokoládovou polevou pařížský dort polijeme. Polevu necháme zaschnout a pařížský dort můžeme začít krájet horkým nožem. Přeji dobré mlsání!

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rybízový chlebíček | recept
Rybízový chlebíček | recept. Ovocné moučníky k létu patří. Chlebíček s rybízem si snadno a rychle upečete i bez vážení. Stačí suroviny na chlebíček od…
Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…