Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvázat dámský šál

01. Únor 2016

Dámský šál není pouze nezbytnou součástí zimní garderoby. Různé variace šátků a šál se staly vyhledávanými módními doplňky. Šály a šátky je potřeba umět hezky a kreativně uvázat. Pár triků a rad přináší následující řádky a videonávody.

1

Klasika

Přehněte šál napůl. Do záhybu, který vznikl, provlékněte volné konce šálu a utáhněte. Jedná se o klasické vázání šál či šátků.

2

Elegance

Šál z přední strany krku přehoďte dozadu. Zezadu chyťte oba volné konce a pokuste se šál vycentrovat tak, aby na každé straně byl šál stejně dlouhý. Oba konce si prohoďte do druhé ruky (nyní půjde každý konec šálu na opačnou stranu) a přehoďte zpět dopředu. Uvažte klasický uzel. Ten překryjte první vrstvou šály (ta vznikla na samém počátku, kdy jste šál přehazovali dozadu) a oba konce si upravte dle svých představ (podrobný návod níže, viz videonávod č. 1).

3

Volný uzel

Přehoďte šál zezadu na šíji. Opět šál vycentrujte, abyste vepředu drželi v každé ruce stejně dlouhou část šálu. Na jednom konci uvažte volnější uzel, ten roztáhněte a provlékněte jím druhý volný konec. Uzel si utáhněte a potáhněte do výšky, která bude vám nejvíce vyhovovat (podrobný návod viz videonávod č. 1).

4

Další styly

Indická pašmína je velký šál z kvalitní bavlny, v našich podmínkách stále oblíbenější také jako elegantní doplněk do společnosti. Triky, jak pašmínu používat, naleznete ve videonávodu č. 2.

5

Arafatky

Jak vázat tzv. arafatky – volnější strakaté šály také převážně z bavlny, naleznete ve videonávodu č. 3.

Autor: chiquita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak ozdobit vajíčko technikou decoupage
Obrázek není k dispozici
Jak upravit špatné titulky
Obrázek není k dispozici
Jak odstranit žvýkačku z oblečení
Obrázek není k dispozici
Jak si vyrobit dárkovou krabičku