Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat diktafon

24. Únor 2014

Diktafony byly odjakživa oblíbenou pomůckou především špehů a přírodovědců, kteří si nahrávali zvuky zvířat. V dnešní době jsou diktafony stále populární, toto drobné zařízení lze využít jako skvělý důkazní materiál při různých jednáních, ale také jako bezpečnostní prvek nebo při nahrávání přednášek. Ačkoliv má každý moderní telefon v sobě diktafon zabudovaný, tak je jejich kvalita nesrovnatelná s klasickými diktafony, které poskytnou snadné ovládání a perfektní zvukový záznam. Nejpopulárnější jsou digitální diktafony, které si představíme prvně. Jak vybrat diktafon?

1
1. Paměť Vyberte si diktafon, který bude disponovat dostatečně velkou interní pamětí. Pokud vám paměť stačit nebude, tak zvolte diktafon na paměťové karty. Jedná se o nejlepší možnost, se kterou můžete karty měnit a sami si určovat celkovou kapacitu nahraného zvuku. 2. Formát Diktafon by měl poskytnout základní formáty nahrávání. Výběr orientujte i podle formátu, který potřebujete vy, základem by měly být formáty MP3/4, WMV, WAV aj. 3. Připojení a propojení Pro snadnější práci s nahraným zvukem by měl jít diktafon propojit s počítačem. Jestliže plánujete připojovat i externí mikrofon, či cokoliv jiného, tak se přesvědčte, zda-li má k tomu uzpůsobené konektory. 4. Kompatibilita Zjistěte si možnosti softwaru, moderní bývá převod mluveného projevu do psaného a další moderní programy, které by měly být podporované. Jestliže si nahráváte přednášky na VŠ, tak se na tuto vlastnost zaměřte. 5. Baterie Vybírejte si modely, které vám poskytnou výdrž baterie na alespoň 10-15 hodin aktivního nahrávání. 6. LCD displej pohodlí při ovládání vám poskytne i velký LCD displej, čím větší displej, tím bude vaše práce se zvukem přehlednější. 7. Detekce zvuku Vybírejte si modely s nejlepší citlivostí zvuku a s funkcí detekcí zvuku. Díky této funkci bude diktafon nahrávat pouze v momentě, kdy bude nějaký hluk nebo zvuk. Zamezí to nahrávání ticha a ušetří vám to paměť. 8. Analogový diktafon Analogové diktafony jsou opakem těch digitálních. Nahrávají zvuk na kazetu a nabídnou nejlepší nahrání zvuku, cenová relace nejkvalitnějších modelů se pohybuje kolem 10000kč. Takové diktafony jsou určeny pro dokonalé nahrání zvuku, který je zcela nezpochybnitelný, jelikož je nahráván na magnetickou pásku kazety. Je velmi oblíbený pro použití jako důkazní materiál. Při výběru analogového diktafonu se soustřeďte na citlivost mikrofonu, turbo převíjení kazety a přítomnost LCD displeje.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat 3D televizi
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat videokameru
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat DVD rekordér
Jak vybrat ty pravé trekové boty?