Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat dobrý zahradní slunečník

Užijte si venkovní posezení na zahradě za slunečného počasí hezky pod slunečníkem ve stínu. Zjistěte, jak a podle čeho vybrat ten pravý slunečník na zahradu a kolik za něj nanejvýš zaplatit. A neuvažujete o slunečníku i s lampou k bazénu? Pár tipů pro spotřebitele.

Co je potřeba

pamatovat na pravidla v tomto návodu

1

Vaším nepřítelem je větrné počasí. Určitě nebudete chtít při každém zvednutí větru slunečník skládat. A proto by měl být odolný a dobře upevnitelný. Na co tedy myslet na začátku? Zda slunečník umístit v otevřeném prostranství, nebo za domem, který jej ochrání. Ne všechny levné zahradní slunečníky ale vítr ustojí.

2

Základem zahradního slunečníku je stojan. Vyberte si mezi modely zahradních slunečníků, které umožňují plnění stojanu vodou, pískem, popř. aby jej bylo možné ukotvovat napevno. S tím samozřejmě souvisí přenositelnost slunečníku. Budete-li zahradní slunečník často přemisťovat, každé kilo navíc se pronese.

3

Jakou velikost slunečníku vybrat? Odpověď je jednoduchá. Podle toho, k čemu má primárně sloužit. Třeba budete chtít pod slunečníkem obědvat s rodinou u zahradního stolu. Nebo jej budete chtít použít pouze na vrhání stínu nad lehátko u bazénu. Vždy je lepší koupit trochu větší slunečník, nikdy nevíte, kolik členů rodiny se bude chtít pod ním před sluníčkem schovat.

4

Nejlevnější jsou slunečníky bez speciálních funkcí vyrobené z obyčejných materiálů. Postačí vám pár stovek v peněžence. Pokud se ale hodláte trochu praštit přes kapsu a užít si i trochu luxusu, můžete vybrat například závěsný typ slunečníku bez středové tyče i s možnostmi naklápění.

5

Hleďte na materiál. Konstrukce u nejlevnějších slunečníků jsou vyrobené z plastu. Textilie slunečníku může disponovat takovými vlastnostmi, jako je voděodolnost nebo stálobarevnost. Vyblednutí barev u finančně náročnějších slunečníků nehrozí tak jako u levných modelů.

6

A nakonec cena. Kolik za slunečník zaplatit? Nejlevnější zahradní slunečníky pořídíme okolo pěti set korun. Závěsné slunečníky s hliníkovou konstrukcí už za dva tisíce korun. Luxusní slunečníky třeba i se zabudovaným osvětlením vyjdou pak na dvacet tisíc korun.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat pařeniště na zahradu
Jak odstranit starý nátěr a mořit dřevo
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat dámskou kabelku
Obrázek není k dispozici
Jak pečovat o bazén
Obrázek není k dispozici
Jak zazimovat bazén