Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat ohřev bazénové vody

28. Červenec 2014

Díky ohřevu bazénové vody si můžeme prodloužit koupací sezónu, nebo se koupat dokonce po celý rok. Způsobů, jak si vodu v bazénu ohřát, je mnoho a liší se nejenom provedením, ale především cenami. Ceny ohřevu bazénové vody se odvíjejí také od toho, zdali máme malý nebo velký rodinný bazén. Jaký ohřev bazénové vody si vybrat? Je solární ohřev bazénu výhodnější než ohřev vody tepelnými čerpadly? Pár základních rad může pomoci.

1

Solární ohřev vody
Jedná se o nejlevnější variantu ohřevu bazénové vody, kterou si můžete vybrat. Solární ohřev vody může mít podobu černé hadicové spirály nebo černého kolektoru. Principem je sluneční světlo, které svítí na černou hadici, nebo kolektor, a vodu zahřívá. K takovému ohřevu je zapotřebí vlastnit pískovou filtraci, na kterou se ohřev napojí, bez ní to nejde. Solární ohřev vody průměrně zajistí ohřev vody až o 6 °C. Solární ohřev bazénové vody je určen pro malé bazény, podmínkou je také dostatek slunečního světla na zahradě.

2

Ohřev tepelnými čerpadly
Ohřev bazénové vody tepelnými čerpadly nabízí účinnější variantu než solární panely. Opět je nutné, aby bazén disponoval pískovou filtrací, na kterou se ohřev tepelnými čerpadly napojí. Tepelné čerpadlo odebírá energii z okolního vzduchu, který má nižší teplotu. Na základě principu komprese a expanze dochází k přeměně energie na vyšší teplotu. Lze takto vyhřívat malé, ale i velké bazény, ceny jsou zde už značně vyšší.

3

Tepelné výměníky
Bazénové tepelné výměníky jsou účinné zařízení, které je navržené speciálně pro ohřívání vody v bazénech. Zařízení můžete použít pro malé i velké bazény. Vybírejte pouze celonerezové výměníky. Samotné výměníky lze vyhřívat prostřednictvím kotlů, dále prostřednictvím tepelných čerpadel i solárními kolektory. Výměníky omezují průtok tak, aby zajistily přívod tepla a zároveň minimalizovaly tlak v topném systému.

4

Elektrický ohřev
Z hlediska spotřeby energie je elektrický ohřev bazénové vody fnančně nejnáročnější. Na druhou stranu ale umožňuje koupat se v bazénu v jakémkoli ročním období. Elektrický ohřev vody zajišťují většinou průtokové ohřívače, které dokáží zahřát vodu i na 40°C. K výběru jsou různé druhy podle velikosti bazénu.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zazimovat bazén | rady
Jak odstranit starý nátěr a mořit dřevo
Jak vybrat klimatizaci | rady
Jak vyčistit čalouněný nábytek
Jak si zařídit ložnici | rady