Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat správnou dětskou obuv

04. Květen 2019

Dětská noha roste velmi rychle a rodiče si často nevědí rady, jaká obuv je pro jejich děti nejvhodnější a pořízení dětských botiček často zanedbávají. Správný nákup je přitom velmi důležitý, protože nevhodný výběr může vést až k deformacím dětské nohy.

1

Každý nákup dětské obuvi je třeba začít přeměřením nohou dítěte, protože jejich velikost roste velmi rychle. Správné při měření je také to, aby mělo dítě ponožku nebo punčochu, kterou bude v botě nosit.

2

U správné délky se musí kontrolovat místo vpředu před prsty, kde by mělo zůstat 10 až 15 mm místa. To slouží jako rezerva pro volný pohyb prstů při chůzi a pro růst nohy.

3

Šířka obuvi se určuje podle obvodu nohy v místě prstních kloubů. Šířka je u výběru velmi důležitá, slouží například i ke správnému obouvání. Úzká bota omezuje krevní oběh, v široké obuvi zase noha klouže a poškozuje prsty tlakem na obuv.

4

Špička obuvi by měla být prostorná a kulatá, aby nedošlo k deformaci prstů.

5

Boty by měly být pevné, vhodný je pásek přes nohu a pevná pata. Nejmenším dětem kupujte pouze kotníčkovou obuv.

6

Podpatek by měl být co nejnižší nebo vůbec žádný.

7

Každá obuv by měla být před zakoupením vyzkoušená. Je třeba, aby si dítě vyzkoušelo obě boty a prošlo se v nich po prodejně. Při zkoušení musí být obuv patřičně zašněrovaná. Při chůzi sledujete, zda obuv dítěti neklouže z paty.

8

Materiál obuvi by měl být měkký, prodyšný, absorbující vlhkost a přizpůsobující se anatomickému tvaru nohy. Vhodné je tedy vybírat obuv, která je vyrobená z přírodních materiálů.

Vyvarujte se obnošeným botám - dítěti totiž hrozí kožní nemoci (například plísně) anebo deformace nohy. Dáváme pozor na nekvalitní šití, vybouleniny ve stélce, na nevhodné umístnění švů v oblasti palcového či malíkového kloubu, vystouplé spojení vrchových materiálů, sledujeme rovněž umístění ozdob, spon a přezek, které mohou při chůzi tlačit nebo poranit.

Milena Grossová (neověřeno) | St, 06/05/2019 - 23:45

Já si myslím, že dost dobré rady. Podle mého by se u dětských botiček mělo ze všeho nejvíc hledět na kvalitu materiálu a na to, jak na nožičce sedí. Když už jsme u toho, tak zrovna nedávno jsem narazila na tento článek: https://jsme.cz/je-zdrave-obouvani-deti-soucasti-vaseho-zivotniho-stylu který se přesně tomuto tématu věnuje. Třeba se to bude někomu hodit. :-)

Bota12 (neověřeno) | St, 02/11/2015 - 15:58

Zdravím,
vybrat dětem botičky, to je něco. Tyhle tlačí, tyhle taky a tyhle mě dřou. Docela nám vyhovujou od značky Vans, ty jsou kvalitní a neničí nohy. Určitě si vyberete taky. Tady je možné si o značce něco přečíst http://www.vansboty.cz

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici