1

Při výběru USB flash disku je rozhodujícím hlediskem kapacita flash disku. Na trhu se běžně prodávají flash disky s kapacitou od 4 GB (což je 1 DVD) až po disky s kapacitou více než 100 GB. Spolu s jeho kapacitou roste i cena. Pro záznam větších dat, jako jsou např. filmy, je dobré pořídit si USB flash disk 32 GB, nejžádanějšími USB flash disky jsou nyní ty s kapacitou 4 GB.

2

Druhým velice důležitým faktorem je tzv. přenosová rychlost flash diskové paměti. Pomalá rychlost způsobuje zbytečné dlouhé čekání. Pokud chcete vskutku kvalitní a rychlý přenos, kupte si flash disk se zápisem o rychlosti ideálně 20 MB za sekundu a čtecí rychlostí 25 MB za sekundu. Pokud chcete ještě větší rychlost, sáhněte pak raději po externím pevném disku.

3

Podívejte se také na rozhraní, s jehož pomocí se flash disk napojí na počítač anebo notebook. Nejčastěji to bývá s pomocí USB 2.0 anebo s pomocí nového USB 3.0, který nabízí rychlejší přenos dat.

4

Při nákupu disku se zajímejte i o formátování. Vůbec nejvíc užívané a univerzální je FAT32, který otevřou všechny soubory. Pozor však, když máte na disku uložený soubor nad 4GB, stává se, že počítač hlásí nedostatek místa, i když tomu tak není. Takto velké soubory je zapotřebí přeformátovat na NTSF anebo eXFAT.

5

Jestliže na flash disk ukládáte citlivé dokumenty, které by se neměly dostat do nesprávných rukou, jistě oceníte flash disk šifrování anebo dokonce čtečku na otisk prstů. I takové specialitky jsou v obchodech k mání.

6

Neméně podstatným faktorem výběru USB flash disku jsou rozměry a užitý materiál. Flash disky by neměly být příliš malé, abyste je neztráceli. Ne zrovna nejlepší jsou flash disky s kryty, protože se snadno ztrácí. Lepší jsou uzavíratelné flash disky. Jestli se k flash disku nechováte zrovna citlivě, je dobré zvolit více odolný materiál. V prodeji jsou flash disky odolné vůči otřesům, vodě i chladu.

7

Ty nejlevnější flash disky jsou dostupné již za cca 150 korun, ty nejdražší se pak prodávají i za 3 300 korun (avšak ty mají kapacitu přes 100 GB.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.75
Average: 4.8 (4 votes)