Co je potřeba

podrobné informace o jednotlivých distribucích

1

Díky licenci vztahující se k většině distribucí Linuxu (open source) existuje množství nejrůznějších distribucí. Takové distribuce se liší vzhledem, náročností na HW, množstvím podporovaného SW, obsahem a dalšími rozmanitostmi.

2

Hlavním aspektem výběru distribuce je uvědomění, pro co bude operační systém používán.

3

Pro uživatele, kteří s Linuxem nemají žádné předchozí zkušenosti jsou nejvhodnějšími distribucemi nejspíš Ubuntu, Kubuntu, Mandriva. Ubuntu je také velmi žádané pro serverové využití. Tyto distribuce bývají používány především programátory a správci sítí.

4

Pokročilejšími distribucemi lze označit OpenSuSE, Fedora, Debian. Rozsáhlost funkcí je mnohem větší než například u Ubuntu. Takové distribuce už jsou vhodnější pro tvorbu grafiky a jiných složitějších funkcí. Některé pokročilé distribuce jako například distribuce Red Hat nebo OpenSuSE jsou komerční a proto placené, kvůli své pokročilosti.

Tipy

Pro výběr je dobré všechny jednotlivé distribuce vyzkoušet a až poté si vybrat. To, že jsou některé placené, není nevýhodou. Nekomerční distribuce jsou sice zdarma, ale to co si u placených distribucí zaplatíte, to také dostanete. Tento malý poplatek se rozhodně vyplatí.

Varování

Ovládání jakéhokoliv Linuxu je odlišné od Windowsu. Některé věci lze dělat pouze pomocí příkazů a proto v případě, že si vybíráte Linux, počítejte s tím, že se některé základní příkazy budete muset naučit.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (2 votes)