Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat videokameru

Při výběru digitální videokamery zohledňujeme cenu přístroje a užitné funkce, které jsou pro nás klíčové. Pro příležitostné zachycení zajímavých okamžiků z dovolené nebo jubileí netřeba profesionální vybavení. Naopak pokud podceníte výběr a sáhnete po té nejlevnější videokameře v supermarketu, může vás čekat hořké zklamání. Tento návod na výběr videokamery o pěti krocích si klade za cíl vám při nákupu ve stručnosti napovědět.

1
Určete si rozpočet pro nákup videokameryCenové rozpětí nové videokamery je pro většinu spotřebitelů nejdůležitějším kritériem při výběru přístroje. Dnešní modely videokamer umožňující záznam s vysokým rozlišením obrazu jsou menší, lehčí a dostupnější než kdy jindy. I přes malou velikost lze takovou videokamerou zachytit živé barvy, ostřejší video a plynulejší pohyb než kdy předtím. A nutno dodat, že za rozumnou cenu. Zohledněte také příslušenství k videokameře, jako je např. brašna na videokameru, paměťové karty, čistící sada nebo i stativ. Pokud si ujasníte, jakou částku jste ochotni za videokameru vydat, usnadníte si srovnání videokamer na trhu.
2
Seznamte s pojmy a zkratkami, jako jsou Full HDD, snímač CMOS apod.Tyto zkratky dokážou nákup videokamery pěkně znepříjemnit. Bez alespoň základní znalosti nejužívanějších pojmů se při nákupu nové videokamery ale neobejdete. Nebudete-li vědět, jaký je rozdíl mezi digitálním zoomem a optickým přibližováním, výměnnou pamětí SD/SDHC/SDXC, světelností objektivu apod., vyhledejte si vysvětlení na internetu nebo si nechte pojmy vysvětlit od zkušeného prodejce. Také recenze na videokamery mohou podstatně přispět k vašemu rozhodování.
3
Ujasněte si, pro jaký účel videokameru kupujeteJestliže videokameru kupujete, abyste si pořídili videozáznam z rodinné oslavy, svatby nebo dovolené u moře, nemusí být nároky na videokameru vysoké. Nejdůležitější pro vás je, abyste dokázali zachytit klíčové okamžiky v odpovídající kvalitě. Pořiďte si jen takovou videokameru, jejíž funkce plně využijete.
4
Zamyslete se, jakým způsobem budete chtít natočené záznamy ukládatNejčastěji kamery dělíme podle toho, kam ukládají výsledné video. Podle tohoto hlediska rozdělujeme videokamery na mini DV kamery, DVD kamery, HDD kamery, kamery na paměťové karty a kamery s kombinovaným záznamem. HDD kamery mají v sobě zabudovaný pevný disk (harddisk, HDD, stejně jako u počítače), na který se videozáznam ukládá. Levnější kamery nabízí 7 až 9 hodin, dražší až 30 hodin Full HD záznamu. Počítejte ale s tím, že videokamera bude rozměrnější. Kamery na paměťové karty ukládají záznamy na vyměnitelné karty s různou kapacitou, které vložíte do zdířky kamery. Kamery na paměťové karty jsou skladnější a odolnější proti nárazům. Mini DV kamery ukládají video na DV kazety, jsou ideální pro ty, kteří si chtějí záznam sami upravovat. DVD videokamery ukládají na malý DVD disk, úprava záznamu není možná. A konečně videokamery s kombinovaným záznamem ukládají video na dvě různá média, což oceníte, třeba pokud jste vyčerpali kapacitu paměťové karty a nemáte po ruce prázdnou.
5
Které značce videokamery dát přednost?Stejně jako u digitálních fotoaparátů výrobci uvádějí na trh vlastní technologie a modely videokamer. Obecně lze říci, že videokamera Sony, videokamera Canon, videokamera JVC nebo značek Panasonic či Samsung patří k těm, které na trhu s elektronikou mají dlouholeté zkušenosti a kterým spotřebitelé nejvíce důvěřují. To ale neznamená, že by videokamery méně známých značek měly horší vlastnosti. Outdoorové videokamery do náročného terénu, pro cyklistiku nebo potápění, 3D videokamery nebo jiné speciální kamery mohou uvádět na český trh jiní výrobci.
Při výběru videokamery si nechte poradit od odborníků v zavedeném obchodě. E-shop s domácími spotřebiči, elektronikou a foto a videopřístroji Obchody24.cz působí na trhu už od roku 2004. Díky spokojenosti zákazníků je držitelem certifikátu Ověřeno zákazníky od Heureka.cz .
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Cliff, ID: 83782191, Pixmac.cz

Hodnocení
Sep_e (neověřeno) | Čt, 10/16/2014 - 20:33

Doplnil bych.Za prvé kamera fullhd nebo DVD ? FullHD kamery dávají nesrovnatelně lepší obraz plný detailů , nicméně FullHD video plynule nepřehraje drtivá většína naších počítačů a to nemluvím o tom jak náročné je tato videa upravovat, stříhat a když už to máme , drtivá většina uživatelů degraduje toto video stejně do DVD kvality protože archivuje na DVD discích.Blue-Ray nemá zase doma každý, jistě , je cesta to nahrávat na pevný disk třeba multimediálního centra které si s formátem vysokého rozlišení poradí .Kamery se záznamem DVD kvality jsou nenáročné na zpracování nahraných souborů v počítači a dá se říct že tyto již dnes zvládne každé pc nebo notebook.Dalším problémem je video p nebo i , i - prokládané video bylo vynikajicí na strých crt televizorech , na nové lcd televizory se moc nehodí. Prošlo mi pod rukama hodně videokamer od Hi8 přes miniDV až po současné kartové ať už s SSD diskem nebo bez , ale můžu s klidným svědomím napsat , že jedna s nejlepších kamer kterou jsem měl doma a hodně na ni natočil byl Samsung SMX-F40 který měl sice sd rozlišení ale nahrával neprokládaně tj "p" progresivně .Ukládal výborně editovatelné soubory , naprosto plynulé video které se dá přehrát jak na pc tak i v tv a v neposlední řadě rozhodně nevypadá špatně na velké metrové obrazovce.Chtěl jsem jít dál s vývojem a pořídil si dnes již třetí v pořadí kameru FullHD.První byla Samsung HMX-H300 u které se mi zdálo že je trochu slyšet ostření a proto jsem se ji zbavil ( chyba č1 ) potom jsem měl Panasonic HDC-SD10 , ta měla šílený formát záznamu a obraz byl trhaný , prodal jsem ji a pořídil si Panasonic HDC-SD60 a zase stejný problém.Takže s těch FullHD kamer byl nakonec nejlepší Samsung který měl sice mouchy , ale měl naprosto plynulý obraz.Takže už téměř půl roku nic netočím a přemýšlím jestli si nemám pořídit nějakou starší kameru v SD kvalitě .

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici