Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zvířatko pro děti

09. Říjen 2009

Každé malé i větší dítě sní o tom, mít doma zvířátko. Rodiče tak často postihne otázka, jaké domácí zvíře bude pro jejich potomka to nejvhodnější. Po koupi se ovšem může stát, že o vybrané zvířátko rodina nebude umět pečovat a časem ho omrzí. Zde tedy naleznete nejzákladnější rady a informace o jednotlivých domácích zvířatech.

1
Každý rodič si musí uvědomit několik základních věcí. I když totiž kupujete zvířátko dětem, často se o ně budete muset starat i vy. Některá zvířátka mohou být také finančně náročná. Dále je třeba si uvědomit, jaké zvířátko pořídit a které se nejlépe hodí do vaší domácnosti, nezapomínejte ani na zdravotní problémy, především alergie.
2
Zvířátko vybírejte společně s dítětem a předem si ujasněte, jaké bude nejvhodnější. Dobré je si také pořídit nějakou literaturu nebo příručku, kde najdete nejužitečnější rady již o daném zvířeti.
3
Nyní se tedy již můžeme podívat na některá zvířátka:
4
Drobní hlodavci Hlodavci bývají nejoblíbenějšími domácími zvířaty. Vybrat si můžete křečka, potkana, morče, ale i zakrslého králíka, činčilu a pískomila. Z tohoto výběru jsou nejlepší morčata. Dají se snadno ochočit a rádi si hrají, nekoušou a jsou přítulná. Problém může být jen v tom, že se jim musí častěji měnit podestýlka a více toho sní. Křečci jsou tedy více nenároční a proto pro někoho vhodnější.
5
Terarijní zvířata Terarijní zvířátka jsou velmi nenáročná, ale jejich pořizovací cena může být vyšší. Nejlepším příkladem terarijního zvířátka jsou suchozemské želvy, které jsou velmi roztomilé a legrační, nebo malý hadi. Děti si s nimi však moc nepohrají a scházet jim může i chundelatý kožíšek. Vhodné jsou tedy pro alergiky.
6
Rybičky Akvarijní rybičky možná nejsou tím pravím zvířátkem pro děti, ale jejich symbióza a pohled na barevné akvárium uchvátí každého. Vysoké jsou pořizovací náklady na nákup a vybavení akvária, jinak jsou rybičky takřka nenáročné a velmi vhodné pro alergiky.
7
Ptáci Zajímavým členem rodiny se může stát i papoušek. Dětem se nejčastěji doporučuje andulka, která se rychle naučí několik zvuků a slov (mluví ovšem pouze samečci). Jejich pořizovací cena není nijak nákladná a ani samotný chov není náročný.
8
Kočka Kočka patří určitě k náročnějším mazlíčkům. Pokud se pořizuje pro děti, je nejlepší sehnat ještě malé koťátko. To si rychle zvykne na přítomnost dětí a lépe je bude snášet, až se z ní stane dospělá kočka. Kočky jsou velice čistotné a nemusejí se venčit. Jsou hravé a zvědavé. Cena koček je velice různorodá a záleží na tom, kde si jí pořídíte. Nesmíte samozřejmě zapomenout na to, že je kočka silně alergenní zvíře.
9
Pes Posledním zvířetem, které si dnes představíme je pes. Ten může být naším nejlepším přítelem, ale zato vyžaduje značnou pozornost a hodně prostoru. Samozřejmostí je časté venčení a také finanční náročnost. Pro dítě je však velmi vhodné, stane se totiž jeho kamarád a zažije s ním určitě plno legrace. Není nutné si proto vybírat velkého psa, dítěti určitě postačí i pes malé a střední velikosti.

Zvířátko je pro dítě velmi důležité a neodmyslitelně patří ke správné a zdravé výchově dítěte. Stává se totiž jeho přítelem a dokáže zahnat všechny smutky a problémy.

Nesmíte také zapomenout, že některá zvířátka žijí jen krátce, musíte tedy posoudit, zda se vaše dítě dokáže vyrovnat s jejich případnou ztrátou.

Autor: lennka | Zobrazit autorská práva

Foto 1 morče domácí: istalri, ID: 1188715, sxc.hu

Hodnocení
Eliška (neověřeno) | St, 07/08/2015 - 22:07

Je to moooc vědomostní aspoň se tu dohledáte př: jak se starat o zvířátka a tak dál a dál

Pokud dítě netrpí alergií na zvířecí sliny a nebude chodit do ložnice dítěte a spát v jeho posteli, tak ano. Nicméně jak dítě povyroste a učí se se zvířetem zacházet, bývá někdy poškrábáno naštvanou kočkou, takže až bude mimino starší tak o rok, je třeba na něj dohlížet, takže nevím, nevím.Lepší by bylo počkat až bude dítěti alespoň tak 5 let.

konemy (neověřeno) | St, 05/28/2014 - 13:39

S těmi morčaty-přítulná tedy nejsou, myslí si to dost lidí, protože jim nerozumí. Například hlazením po zádech navozujeme u morčete pocit, že mu na zádech sedí vůdčí morče. Kvíkáním se ho snaží přesvědčit, aby toho nechalo. Když pak vypadá uvolněně a zavírá oči, tak PROSÍ vůdčí morče, aby slezlo. Morčatům je nejlépe, když mohou běhat v hodně velké kleci a člověk je nechá být. Morče NEMÁ od přírody sklon olizovat a tulit se k ostatním.

Co se týče křečků a křečíků, ty bych kvůli jejich časovému režimu doporučovala až k dětem třeba od 11 let, které už chápou, že zvíře není plyšák a nemůžou ho přes den budit.

Pro děti, kteří chtějí mazlíčka, který se skutečně mazlí, nebojí se a je aktivní i přes den(sice spíš v noci, ale lepší než křeček, který navíc někdy kouše, je samotář a mírně zapáchá), je nejlepší potkan. Jsou skutečně mazliví, ne příliš nároční a mohou se naučit hodně kousků(MYŠÍ CIRKUS,hihi).Dobře šplhají. Samečci jsou línější a mazlivější, lépe snášejí samotu, ale normální potkan, tj. obecný, žije v koloniích až o několika tísícovkách jedinců, a i na potkana laboratorního se mnoho z toho zachovalo, takže je vždy chováme ve dvojicích nebo skupinkách jedinců stejného pohlaví.Samičky jsou akčnější, živější a snáze se naučí například chodit na toaletu, kterou umísťujeme obvykle do rohu klece. Mimochodem, potkan laboratorní nemoci nepřenáší, spíše jim sám podlehne(větší část imunity ztratili při pokusích v laboratořích).

Nepřihlášený (neověřeno) | Čt, 10/21/2010 - 08:52

JE VHODNA KOČKA DOMA KDYŽ MÁME ČTYŘMĚSÍČNÍ MIMČO ?

Další zajímavé články

Už se Vám stalo, že jste chtěli letět na dovolenou, ale nevěděli jste, jak řešit situaci s domácím mazlíčkem? Ne každý má někoho, komu může psa či koč…
Sušenky pro psy | recept. Každý, kdo má doma pejska, má také neustálou zásobu psích pamlsků. Mnohdy ani v obchodě nezjistíte složení těchto pochoutek…
Obrázek není k dispozici
Všichni, kteří vlastníme kočku víme, že kočka je vyloženě pohodář a miluje svůj domov, někdy pomalu více než nás. Každá kočka má ráda své pohodlí a v…
Obrázek není k dispozici
Psí tlapky jsou důležitou součástí vašeho čtyřnohého kamaráda, a proto je třeba věnovat jim patřičnou pozornost. Problémy s kulháním, bolestivostí tla…
Obrázek není k dispozici
Neodolatelný pohled štěněte jezevčíka mluví za vše a mnohdy mu podlehneme. Předem bychom si ale měli uvědomit, že jezevčík je mimořádné plemeno a není…