Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zvířatko pro děti

25. Listopad 2014

Každé malé i větší dítě sní o tom, mít doma zvířátko. Rodiče tak často postihne otázka, jaké domácí zvíře bude pro jejich potomka to nejvhodnější. Po koupi se ovšem může stát, že o vybrané zvířátko rodina nebude umět pečovat a časem ho omrzí. Zde tedy naleznete nejzákladnější rady a informace o jednotlivých domácích zvířatech.

1

Každý rodič si musí uvědomit několik základních věcí. I když totiž kupujete zvířátko dětem, často se o ně budete muset starat i vy. Některá zvířátka mohou být také finančně náročná. Dále je třeba si uvědomit, jaké zvířátko pořídit a které se nejlépe hodí do vaší domácnosti, nezapomínejte ani na zdravotní problémy, především alergie.

2

Zvířátko vybírejte společně s dítětem a předem si ujasněte, jaké bude nejvhodnější. Dobré je si také pořídit nějakou literaturu nebo příručku, kde najdete nejužitečnější rady již o daném zvířeti.

3

Nyní se tedy již můžeme podívat na některá zvířátka:

4

Drobní hlodavci
Hlodavci bývají nejoblíbenějšími domácími zvířaty. Vybrat si můžete křečka, potkana, morče, ale i zakrslého králíka, činčilu a pískomila. Z tohoto výběru jsou nejlepší morčata. Dají se snadno ochočit a rádi si hrají, nekoušou a jsou přítulná. Problém může být jen v tom, že se jim musí častěji měnit podestýlka a více toho sní. Křečci jsou tedy více nenároční a proto pro někoho vhodnější.

5

Terarijní zvířata
Terarijní zvířátka jsou velmi nenáročná, ale jejich pořizovací cena může být vyšší. Nejlepším příkladem terarijního zvířátka jsou suchozemské želvy, které jsou velmi roztomilé a legrační, nebo malý hadi. Děti si s nimi však moc nepohrají a scházet jim může i chundelatý kožíšek. Vhodné jsou tedy pro alergiky.

6

Rybičky
Akvarijní rybičky možná nejsou tím pravím zvířátkem pro děti, ale jejich symbióza a pohled na barevné akvárium uchvátí každého. Vysoké jsou pořizovací náklady na nákup a vybavení akvária, jinak jsou rybičky takřka nenáročné a velmi vhodné pro alergiky.

7

Ptáci
Zajímavým členem rodiny se může stát i papoušek. Dětem se nejčastěji doporučuje andulka, která se rychle naučí několik zvuků a slov (mluví ovšem pouze samečci). Jejich pořizovací cena není nijak nákladná a ani samotný chov není náročný.

8

Kočka
Kočka patří určitě k náročnějším mazlíčkům. Pokud se pořizuje pro děti, je nejlepší sehnat ještě malé koťátko. To si rychle zvykne na přítomnost dětí a lépe je bude snášet, až se z ní stane dospělá kočka. Kočky jsou velice čistotné a nemusejí se venčit. Jsou hravé a zvědavé. Cena koček je velice různorodá a záleží na tom, kde si jí pořídíte. Nesmíte samozřejmě zapomenout na to, že je kočka silně alergenní zvíře.

9

Pes
Posledním zvířetem, které si dnes představíme je pes. Ten může být naším nejlepším přítelem, ale zato vyžaduje značnou pozornost a hodně prostoru. Samozřejmostí je časté venčení a také finanční náročnost. Pro dítě je však velmi vhodné, stane se totiž jeho kamarád a zažije s ním určitě plno legrace. Není nutné si proto vybírat velkého psa, dítěti určitě postačí i pes malé a střední velikosti.

Zvířátko je pro dítě velmi důležité a neodmyslitelně patří ke správné a zdravé výchově dítěte. Stává se totiž jeho přítelem a dokáže zahnat všechny smutky a problémy.

Nesmíte také zapomenout, že některá zvířátka žijí jen krátce, musíte tedy posoudit, zda se vaše dítě dokáže vyrovnat s jejich případnou ztrátou.

Autor: lennka
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak cestovat se zvířaty v letadle
Už se Vám stalo, že jste chtěli letět na dovolenou, ale nevěděli jste, jak řešit situaci s domácím mazlíčkem? Ne každý má někoho, komu může psa či koč…
Jak upéct sušenky pro psy | recept
Sušenky pro psy | recept. Každý, kdo má doma pejska, má také neustálou zásobu psích pamlsků. Mnohdy ani v obchodě nezjistíte složení těchto pochoutek…
Obrázek není k dispozici
Jak cestovat s kočkou
Všichni, kteří vlastníme kočku víme, že kočka je vyloženě pohodář a miluje svůj domov, někdy pomalu více než nás. Každá kočka má ráda své pohodlí a v…
Jak se starat o psí tlapky | rady
Jak se starat o psí tlapky | rady. Psí tlapky jsou důležitou součástí vašeho čtyřnohého kamaráda, a proto je třeba věnovat jim patřičnou pozornost. Pr…