Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit měděné nádobí

Měděné nádobí, to je skvost a zaslouží si, aby bylo o něj řádně pečováno. Možná jste na jeho čištění vyzkoušeli ledacos, ale stále to není takové, jak by jste ho chtěli mít. Lesknoucí, bez fleků a skvrn, nebo alespoň je co nejvíce zneutralizovat. Aby tohle nádobí mělo punc výstavních kousků, poradíme vám několik čistících a účinných variant.

Co je potřeba

hadr sůl citron prášek do pečiva worcester voda ocet

1

Worcesterová omáčka Ano, je to ta známá worcesterová omáčka, která se používá a přidává jako příchuť do svíčkové. Tak tedy na houbičku naneste tento worcester a potřete s ním měděné hrnce, pánve nebo jakýkoliv druh měděného nádobí. Nechte působit asi 5 minut a roztírejte houbičkou všude a důkladně po nádobí a zároveň leštěte. Nakonec hrnce opláchněte a utřete dosucha.

2

Citrónová šťáva a prášek do pečiva Obojí smíchejte, aby vznikla pasta, která se dá dobře roztírat a aby na hrnci držela. Naneste ji na měděné nádobí hadříkem, nechte nejdřív působit asi 5 minut a pak hadříkem znovu přetírejte, zejména v oblasti úchytů, držáků. Pak nádobí omyjte horkou vodou.

3

Sůl a ocet Do hrnečku nalijte ocet a přidejte 3 plné lžíce soli. Směs míchejte, dokud se nerozpustí. Pak měděné nádobí tímto roztokem houbičkou omyjte, nechte zase několik minut působit a po tom drhněte dočista. Opět omyjte teplou nebo horkou vodou.

4

Půlka citronu a sůl Pokud stále zůstávají na měděném nádobí nějaké skvrny, rozpulte citron, namočte jej tím rozříznutým do soli, ať se bohatě nabalí a tím citronem skvrny drhněte. Opakujte znovu namočení do soli a stále drhněte. Potom dobře opláchněte.

5

Teď konečně má nádobí ten správný lesk a glanc. Bude vypadat skvěle a honosně.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici