Co je potřeba

  • vejce (kolik chcete)
  • kulatý jehlový pilník nebo jehlu
  • brčko s kloubem
  • misku
1

Příprava Před samotným vyfukováním je nutné skořápku vajíčka dobře omýt a odmastit. Použijeme k tomu vlažnou vodu s několika kapkami jaru (nebo čímkoli jiným s odmašťovacím efektem). Jestliže používáte vajíčka kupovaná, určitě na nich najdete červené razítko. Toho se snadno zbavíte s pomocí houbičky a tekutého písku. Poté vajíčko dobře omyjte ve zmíněném jaru a osušíte.

2

Propíchnutí dírky Na širším konci vajíčka vytvoříme s pomocí kulatého jehlového pilníku nebo jehly malou dírku. Skořápku nejprve jemně oťukáme a vzniklou dírku opatrně rozšiřujeme tak dlouho, dokud se dovnitř pohodlně nevejde plastové brčko.

3

Foukání K vajíčku si nejprve čichneme, pro jistotu. Potom dovnitř strčíme kratší ohnuté brčko s kloubem a nakloníme se nad misku. Jemně foukáme, dokud se všechen obsah nevylije ze skořápky ven. Jde to snadno – ve vajíčku vznikne podtlak, ale je nutné se vyvarovat prudkého proudu vzduchu, který by mohl skořápku na okrajích dírky nevzhledně odštípnout.

4

Čištění Do vajíčka napustíme z vodovodu vodu, protřepeme a vylijeme. Můžeme si pomoci i brčkem, ale to je nutné nejprve také omýt. A pak? Už nic. Máme hotovo :-) jen tak mimochodem, nejde o postup nijak nový. Používala ho už moje babička, které ho prozradila její babička. Jen tenkrát se místo ohnutého brčka musela používat dutá slánka, které se musela různě ohýbat a tvarovat, aby bylo dosaženo požadovaného efektu.

Tipy

Tento tip vyfukování vajíček se hodí především tehdy, pokud chcete ozdobené vajíčko umístit do okrasného stojánku, který zakryje větší dírku. Vajíčko ale můžete do stojánku dát i naopak, naplnit ho vodou a použít jako originální jarní či velikonoční vázičku.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.272725
Average: 3.3 (11 votes)