Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyfouknout velikonoční vajíčko jednou dírkou

Klasické vyfukování vajíček dvěma dírkami na jeho koncích určitě všichni znáte. Ale co takhle vyfouknout vajíčko jen jednou dírkou? Není o nic namáhavější než předchozí způsob a vypadá to velmi efektně.

Co je potřeba

  • vejce (kolik chcete)
  • kulatý jehlový pilník nebo jehlu
  • brčko s kloubem
  • misku
1

Příprava Před samotným vyfukováním je nutné skořápku vajíčka dobře omýt a odmastit. Použijeme k tomu vlažnou vodu s několika kapkami jaru (nebo čímkoli jiným s odmašťovacím efektem). Jestliže používáte vajíčka kupovaná, určitě na nich najdete červené razítko. Toho se snadno zbavíte s pomocí houbičky a tekutého písku. Poté vajíčko dobře omyjte ve zmíněném jaru a osušíte.

2

Propíchnutí dírky Na širším konci vajíčka vytvoříme s pomocí kulatého jehlového pilníku nebo jehly malou dírku. Skořápku nejprve jemně oťukáme a vzniklou dírku opatrně rozšiřujeme tak dlouho, dokud se dovnitř pohodlně nevejde plastové brčko.

3

Foukání K vajíčku si nejprve čichneme, pro jistotu. Potom dovnitř strčíme kratší ohnuté brčko s kloubem a nakloníme se nad misku. Jemně foukáme, dokud se všechen obsah nevylije ze skořápky ven. Jde to snadno – ve vajíčku vznikne podtlak, ale je nutné se vyvarovat prudkého proudu vzduchu, který by mohl skořápku na okrajích dírky nevzhledně odštípnout.

4

Čištění Do vajíčka napustíme z vodovodu vodu, protřepeme a vylijeme. Můžeme si pomoci i brčkem, ale to je nutné nejprve také omýt. A pak? Už nic. Máme hotovo :-) jen tak mimochodem, nejde o postup nijak nový. Používala ho už moje babička, které ho prozradila její babička. Jen tenkrát se místo ohnutého brčka musela používat dutá slánka, které se musela různě ohýbat a tvarovat, aby bylo dosaženo požadovaného efektu.

Tento tip vyfukování vajíček se hodí především tehdy, pokud chcete ozdobené vajíčko umístit do okrasného stojánku, který zakryje větší dírku. Vajíčko ale můžete do stojánku dát i naopak, naplnit ho vodou a použít jako originální jarní či velikonoční vázičku.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

archiv autorky

Hodnocení
MARIE STARCHONˇOVÁ (neověřeno) | So, 03/14/2015 - 13:05

JDE TO JEŠTĚ LÉPE INJEKČNÍ STŘÍKAČKOU MÁM VYZKOUŠENÉ

To je hezký návod a hezká vzpomínka na zkušenosti a rady starých babiček, ty to měly vyzkoušené a je dobře, že se to předává dalším generacím.
Ale tam ve 4. bodě mluvíte o slánce, která se ohýbala, tak jsem se ptala, jestli to nemá být slámka, protože té slánce nerozumím. Článek je to milý a návodný.
Děkuji za tuto odpověď.

notburga | Po, 02/21/2011 - 09:31

Mluvím o době mojí babičky, tzn. asi před 50 lety. Dle jejích slov to bylo opravdu rovné neohnuté brčko, které se muselo různě obtížně tvarovat..
Sláma se používala ještě předtím, to máte pravdu, je to opravdu stará technika :-)

Nepřihlášený (neověřeno) | Ne, 02/20/2011 - 23:40

Na vyfouknutí vajíčka s jednou dírkou se dříve používala dutá sláma, vy uvádíte, že se používala slánka. Tomu vůbec nerozumím.

Další zajímavé články

Technika vyškrabávání kraslic pochází ze Slovácka. Nejčastěji se používají černo-bílé vzory, které se o skořápky vyškrabávají jemným pilníkem. Chce to…
Obrázek není k dispozici