Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vymalovat a tapetovat rodinný dům

30. Listopad 2015

Malování a tapetování se sice neprovádí každý den, ale i tak je vhodné se tuto činnost naučit. Samotné zdi domu jsou vystavovány mnoha faktorům a to jak fyzickému odírání, tak působením UV záření, vlhkosti a prachu. Čas od času by tedy bylo vhodné se zdmi domu něco udělat. Potřebu něco s tím udělat nejspíše zaregistrujete vždy vizuálně, tedy když už začnou stěny ztrácet na kráse. Jak tedy vymalovat a vytapetovat?

1
1. Malování – barva Zpočátku si rozmyslete, jaké barvy chcete k malování použít. Pokud chcete, aby místnost působila vizuálně větší, tak si zvolte světlý odstín, pokud je na vás místnost naopak moc velká, tak odstín tmavý. Barvy vybírejte podle toho, jak se s nimi budete cítit, obzvláště opatrní buďte s chladnými barvami. Dětem do pokojů volte vždy veselé barvy a klidně je kombinujte, zbytek místností si již rozvrhněte podle sebe. Pokud nevíte co zvolit, tak zůstaňte standardně u bílé barvy. 2. Nástroje a vybavení Obstarejte si igelity, noviny, dlouhý váleček na stropy, menší váleček na stěny, zárohový štětec a samotnou barvu. 3. Stěhování a izolace Drobný nábytek odstěhujte do jiných místností a vše ostatní důkladně přikryjte igelitem, aby se nic nezašpinilo barvou. Používejte i noviny. Nezapomeňte odmontovat zásuvky a vypínače. 4. Vymalování Rozmíchejte si barvu v poměrech, které jsou uvedeny na obalu barvy. Vždy se raději poraďte i v obchodě, jak s barvou zacházet. Po rozmíchání a naředění začněte s malováním. Pro nepřístupná místa používejte zárohový štětec. Udělejte tolik vrstev, kolik je zapotřebí. Až domalujete, tak nechte místnost větrat a počkejte, dokud barva nevyschne. 5. Tapetování – příprava zdi Pokud se rozhodnete tapetovat, tak nejprve připravte povrch zdi a stropů a na tuto činnost. Odstraňte staré tapety, pokud tam nějaké byly a vyrovnejte nerovnosti, díry zaštukujte. Zeď musí být také perfektně suchá. 6. Tapety a lepidlo Připravte si tapety a prostřednictvím metru a vodováhy si vyměřte lajnu pro první tapetu. Připravte si také lepidlo. Lepidlo musíte na tapety klást tak, aby nebyly natřené déle než 15 minut. Kromě toho si připravte také nůž, houbu a váleček na odstraňování bublin. 7. Začátek tapetování Začněte nanášet tapety. Ať už je budete nanášet na strop nebo na stěny, tak vždy směrem od okna. Po nanešení tapety vždy odstraňte bubliny a nerovnosti. V místech kde se tapety setkávají, tedy v rozích i na konci stěn a stropů, je vždy zarovnejte a seřízněte nožem. Netapetujte za radiátory a seříznete je také u oken a dveří.
Autor: chorche
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články