Co je potřeba

Počítač s připojením k internetu
Prohlížeč PDF souborů Adobe Acrobat Reader 9.0 a vyšší (zdarma)
Vstupní kód z papírového formuláře pro sčítání lidu

1

Nejprve si ověřte, že máte na počítači nainstalován program Adobe Acrobat Reader ve verzi 9.0 a vyšší. Software, který umožňuje snadno prohlížet a tisknout PDF soubory, je bezplatný. Jestliže jej nepoužíváte, popřípadě máte starší verzi, na konci článku naleznete odkaz k legálnímu stažení zdarma z oficiálního webu vývojářů.

2

Formulář pro sčítání lidu můžete vyplnit online v případě, že jste převzali od sčítacího komisaře svůj tištěný sčítací formulář. Na něm naleznete unikátní kód, který využijte pro přihlášení do systému. Sčítacímu komisaři oznamte, že formulář pro sčítání lidu budete vyplňovat přes internet, aby se k vám nemusel vracet pro vyplněný list.

3

V první minutě po půlnoci v sobotu 26. března se občanům otevře informační systém na adrese www.scitani.cz pojmenovaný Vyplnění elektronického formuláře pro Sčítání lidu, domů a bytů 2011. Zadáte svůj unikátní vstupní kód z papírového formuláře. (Viz přiložený obrázek).

4

Zobrazí se formulář pro sčítání lidu, který je podobný tomu papírovému. Základní údaje už mohou být předvyplněné. Pokud jste formulář obdrželi mimo své trvalé bydliště, vepište identifikační údaje jako je jméno či adresa. Vyplněný vzor naleznete v příloze tohoto návodu. Před odesláním elektronického formuláře systém automaticky vyhledává případné chyby. Po kontrole odešlete a vyčkejte na potvrzovací zprávu o úspěšném odeslání.

Tipy

Částečně vyplněný formulář je možné kdykoli uložit do PC a znovu vyvolat. V případě nejasností či dotazů můžete využít telefonické infolinky 274 057 777. Můžete využít rovněž elektronickou poštu, svůj dotaz zašlete na info@scitani.cz.

Varování

Odeslání formuláře bude umožněno až po rozhodném okamžiku sčítání, tj. od 26. března 2011. Dále vyberte, zda si přejete odeslat formulář v on-line relaci na server ČSÚ nebo přes vaši datovou schránku (Datová schránka ČSÚ: Jméno: odbor statistiky obyvatelstva (Český statistický úřad), ID schránky: x3spa8t).

Vyplněný formulář je nezbytné odevzdat do 14. dubna. Jinak hrozí sankce do 10 000 Kč, respektive 100 000 Kč.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.09722
Average: 3.1 (72 votes)