Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit sošku z fima

Nevíte, co dát svému kamarádovi nebo kamarádce k Vánocům? Vyrobte pro ně jejich oblíbenou postavičku nebo zvíře z fima. Můžete si vybrat jakoukoliv barvu. Fimo se totiž dá sehnat v celé škále pestrobarevných odstínů.

Co je potřeba

fimo
špejle, párátko
kuchyňský nožík

1
Na co si dát pozor Fimo je hmota podobná modelíně, dá se lehce tvarovat a můžete míchat i více odstínů dohromady. (Vezměte si od každé barvy jeden kousek a vyválejte z nich tenké válečky. Ty smíchejte dohromady). Při modelování postavičky si dávejte pozor, abyste jeden kousek vymodelovaného fima nedrželi v ruce moc dlouho. Fimo se začne teplem vaší ruky tvarovat. Tím by se vám mohl zničit tvar sošky. Zabránit se tomu dá tím, že si vezmete nějaká pomocná tvarovátka. Jestli nemáte profesionální sochařské pomůcky, tak to vůbec nevadí. Můžete je nahradit párátkem nebo obyčejným kuchyňským nožem.
2
Jak sošku vyrobit Sošku si nejprve vytvarujete z fima a ujistěte se, že máte všechny kousky sošky důkladně spojené, aby se vám nerozpadly. Poté je dáte na papír a vložíte do trouby vyhřáté přibližně na 80 °C po dobu 30 minut. Jestli má vaše soška větší průměr, tak ji nechte péct o něco déle, aby vám časem neztratila tvar. Sošku můžete zabalit do dárkové krabičky a převázat stužkou. Máte tak hotový originální dárek k Vánocům, který udělá vaším blízkým určitě radost.
Autor: bapro | Zobrazit autorská práva

Foto: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Medailonek z prstýnku je velmi snadný a rychlý dárek. Potřebné pomůcky najdete snadno doma a samotná výroba vám nezabere více než půlhodinku.
Obrázek není k dispozici
Jestli neradi nosíte válenky, které mají všichni, a raději dáte přednost originalitě a nápaditosti, tak si dámské válenky sami ozdobte. Jak na to? Nau…