Přejít k hlavnímu obsahu

Jak začít s aerojógou

17. Únor 2014

Vyzkoušejte aerojógu! Zvýšíte tak pružnost svého těla a ulevíte si od bolestí zad. Co je jóga a že má více poddruhů ví asi každý. My vám dnes představujeme novinku jménem aerojóga jinak také zvanou antigravity jóga, kterou si konečně můžete zacvičit i v České republice. Cvičení jógy je vhodné pro začátečníky i pokročilé. Pár rad, jak začít s aerojógou přijde vhod.

1

Aerojóga se cvičí pomocí velkých kusů látky zvaných hamaka, které jsou zavěšené ze stropu a mají nosnost až 300 kilogramů. Jedná se o různé protahování, zhoupávání a na první pohled může vše vypadat pouze jako legrace.
Zábavou hodina antigravity jógy bezpochyby je, jedná se ale i o náročné cvičení. Při aerojóze se důkladně protáhnete a zvýšíte tak pružnost svého těla. Pozitivní vliv má pravidelné cvičení tohoto druhu jógy zejména na oblast krční páteře a zad. Při každém cvičení je celý kosterní systém zatěžován a nový druh jógy funguje na přesně opačném principu, kdy kloubům a kostem ulevujeme, nosným bodem pro naše tělo se totiž stává šátek.

2

Jednou z nejzásadnějších věcí při hodině je důvěra v lektora i nosnost šátku, který vás drží. Nastanou totiž i situace, kdy máte omotaná chodidla v látce, sedíte zhruba půl metru nad zemí a cvičitel dá pokyn, abyste udělali kotrmelec. V takovém okamžiku, pokud nevěříte, že jste šátkem pevně uchyceni a že trenér ví, co dělá, se daleko nedostanete.

3

Sedmadvacetiletá čtenářka Helena, která žila nějaký čas v Kalifornii a aerojógu zde zkusila, se nám svěřila s dojmy z první lekce: „Odcházela jsem trochu nešťastná. Všechno totiž vypadá hrozně jednoduše, ale když při hodině aerojógy visíte v šátku a máte následovat kroky lektora, zjistíte, že vaše tělo není tak pružné a silné, jak byste čekali, a mnoha pozicím se vůbec nepřiblížíte. Navíc tělo na látku není vůbec zvyklé, takže když se do ní máte zavěsit plnou vahou třeba o boky, hodně to bolí,“ vypráví Helena, která byla už po prvních deseti minutách antigravity jógy rozhodnutá příště nepřijít. „Po hodině za mnou ale přišla lektorka a řekla mi, že jsem si vedla nevídaně dobře. A ať určitě přijdu i příště a uvidím rozdíl. Doporučila mi klidný režim a dostatečný příjem tekutin a upozornila mě na možné nevolnosti s tím, že se tělo zbavuje toxinů. Opravdu mi pár hodin po cvičení jógy bylo, jako bych měla kocovinu, začala jsem ale na lekce chodit pravidelně a následné nevolnosti úplně vymizely."

Aerojóga je vhodná pro všechny věkové kategorie a vyzkoušet ji můžete i bez předchozích zkušeností s jógou.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak minimalizovat bolesti zad
Jak začít s jógou
Jak správně dýchat
Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Jak čistit ekokůži