Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zařídit kuchyň rodinného domu

30. Listopad 2015

Konečně se vám splnil sen. Vlastníte nádherný rodinný dům, kam se chcete nastěhovat, ale nevíte ještě jak vyřešit kuchyň? Správná hospodyňka chce mít útulnou domácnost a čistou kuchyň, co si budeme povídat. Už dávno nerozhoduje o kuchyni jen dispozice a množství spotřebičů, ale i jiné parametry. Pojďme se podívat na zařízení kuchyně do podrobnějších detailů.

1
1. Umístění kuchyně jako celku Kuchyně by vám měla maximálně vyhovovat tím, kam jí umístíte. To dobře zvažte, u rodinných domů je dobré lokalizovat kuchyni severovýchodně či severozápadně, kuchyně tak není vystavována přílišnému horku od slunce. Také je dobré umístit jí poblíž zahrady, sklepa či spíže. Pokud se vám líbí výhled z okna, jistě si tam nedáte stůl se židlemi, atp. Určitě také řešte situaci dříve, než budete mít i nové odpady, vodu a elektriku. Poté je problematičtější věci zakomponovat na své místo. 2. Umístění pracovních zón Kuchyni si rozdělte na mycí, pracovní a varný prostor. Lednici a spíž je dobré navrhnout poblíž mycí zóny, oceníte to. Příprava jídla tak půjde snáze. Dostatek odkládací prostoru po obou stranách dřezu by také měl být samozřejmostí. 3. Nábytek na míru Máte možnost nechat si dnes vyrobit nábytek na míru. Jeho předností je to, že vypadá přesně podle vašich představ, protože návrh, vzhled a provedení si určíte sami. Vše vám bude sedět na centimetr. Správná výška kuchyňské linky, dostatek polic, přihrádek, výhřez na myčku, odpadkový koš se také bude hodit. 4. Spotřebiče Velmi důležitý je výběr spotřebičů. Podle spotřebičů se může změnit i celý tvar kuchyně, které bývají navrhovány i včetně vestavěné myčky, trouby nebo i mikrovlnky. Nezapomeňte na žádné spotřebiče, které jsou pro vás nezbytné. Myslete i na drobné spotřebiče a prostor pro jejich úklid. 5. Digestoř Digestoř je základem moderní kuchyně, rozmyslete si její polohu i polohu samotných kamen, na kterých budete vařit. 6. Praktické řešení a technická náročnost Pokud jste příznivci moderní kuchyně, jistě vám neunikla možnost umístění kuchyně do tzv. ostrůvku. Ovšem nemusí toto řešení vyhovovat vám. Při přenášení omytých potravin tak můžete nacákat kolem sebe hodně vody. Kuchyňský ostrůvek je také technicky náročnější. Zabudování vody, varné desky a přívod energií byste měli také brát v potaz. S technickou náročností souvisí spojení kuchyně s obývacím pokojem či jídelnou. Zaměřte se i na strukturu vašeho domu, která bude pro kuchyni směrodatná.
Autor: chorche
Hodnocení
Králová M. (neověřeno) | Pá, 03/18/2016 - 12:29

Škoda, že jsem nenarazila na tento článek již dříve. Před dvěma lety jsme se konečně nastěhovali do domečku a tak už mám výběr kuchyně za sebou, ale spoustu věcí co tu píšete mi bylo doporučováno u oresi kde jsem si kuchyň nechávala zhotovit. Nejlepší co bych asi doporučila všem co to tak mohou mít je okno u dřezu, hezky vidím na zahradu když se děti hrají.

Další zajímavé články