Co je potřeba

dítě
dudlík
trpělivost

1

Základem úspěchu ve zbavování se dudlíku je to, že vás dítě musí chápat. Musí rozumět vašemu zdůvodnění, proč mu ten dudlík chcete vzít.

2

Vězte, že než násilné, razantní a náhlé uzmutí dudlíku není moc dobré.

3

Je dobré, když dítě zbavujete dudlíku pozvolna a postupně. Vysvětlujte mu, že do školky to s dudlíkem nejde. Zkuste mu vysvětlit, že je už velký a že by se mu jiné děti už smály. Ukažte mu, že dudlík má negativní vliv na zuby a že by je mohl mít ošklivé. Klidně dítěti ukažte i nějaké obrázky. Ošklivte mu dudlík, obdobně jak se tomu dělá při odnaučování od plín.

4

Dalším krokem je, že mu budete dudlík po usnutí vyndávat z pusy.

5

Při odnaučování dudlíku se na dítě nezlobte, nekřičte, nenadávejte. Dítě je na dudlíku závislé, stejně jako někteří dospělí na kávě, či alkoholu. A jak víme odnaučit těmto nešvarům je víc než obtížné.

6

Pokud dítěti uzmete dudlík, věnujte se mu. Snažte se rozptýlit jeho pozornost, když začne být nervózní, zkuste zpívat, povídat si, ukazujte si obrázky, povídejte si pohádky.

7

Cesta ke znechucení může vést i stříháním špičky dudlíku. Potírání česnekem, či cibulí, ale to by se vám nemuselo vyplatit, kdyby to naopak dítěti zachutnalo.

8

Jistou cestou může být i ztráta, poslání dalšímu dítěti, či poslání Ježíškovi, avšak tuto alternativu příliš nedoporučujeme. Nadejde noc a vše bude jinak. Pláč pak vše ještě více situaci zkomplikuje, a jestli povolíte, bude následné odnaučování ještě složitější. Jestli nepovolíte, budete mít před sebou několik hodně perných dnů.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno