Co je potřeba

poslední faktura dodavatele elektřiny
návštěva webových stránek, popř. telefon

1

Najděte si poslední fakturu za elektřinu. V ní naleznete základní informace o vaší spotřebě elektřiny v předcházejícím období, sazbě, kterou platíte za distribuci elektřiny, a velikosti jističe.

2

Nyní nastává posouzení výhodnosti změny dodavatele. Údaje porovnejte s konkurenčními nabídkami dodavatelů. Pro usnadnění tohoto kroku využijeme kalkulátor na webových stránkách Energetického regulačního úřadu. V tomto kalkulátoru jsou zahrnuty ceny všech úřadu známých dodavatelů elektřiny na území ČR, kteří souhlasili se zveřejněním svých ceníků. (Odkaz na konci návodu).

3

Pokud jste zjistili, že můžete na nákladech za elektřinu ušetřit, neomezujte se pouze na jediného nabídnutého dodavatele. Důležitým kritériem je také výhodnost obchodník podmínek. Zaměřte se na výpovědní lhůtu pro ukončení odběru elektřiny, pověst nového dodavatele, jaké další služby dodavatel nabízí a za kolik. Zjistěte si, zda změna dodavatele nebude zpoplatněna.

4

Pokud jste si vybrali nového dodavatele, uzavřete s ním novou smlouvu o dodávce elektřiny. Před samotným podpisem si však nechte předložit všechny platné ceníky.

5

Udělte novému dodavateli plnou moc k tomu, aby vás zastupoval ve věci změny dodavatele. Tím se proces urychlí a vám odpadnou starosti se spoustou papírování. Nový dodavatel za vás vyřídí s vaším stávajícím dodavatelem elektřiny všechny formality. Počítejte s výpovědná lhůtou od 1 do 6 měsíců.

6

Po skončení výpovědní lhůty vám elektřinu dodává vámi vybraný levnější dodavatel. O této skutečnosti obdržíte zprávu.

Tipy

Kontakty:

Bicorn: www.bicorn.cz, 844 445 566
Bohemia Energy entity (BEE): www.bohemiaenergy.cz, 840 101 010
Centropol Energy: www.centropol.cz, 840 222 222
ČEZ: www.cez.cz, 840 840 840
E.ON: www.eon.cz, 840 111 333
Lumen: www.lumen.cz, 387 018 111
Pražská energetika (PRE): www.pre.cz, 267 055 555
United Energy Trading (UET): www.uet.cz, 221 666 222

Varování

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na možné problémy při změně dodavatele elektřiny. Prodejci některých alternativních dodavatelů neinformují přesně o ceně a podmínkách nových dodávek. Prodejci neupozorňují například na to, že bude třeba platit poplatek za uzavření smlouvy nebo aktivační případně deaktivační poplatek. Proto se před podpisem smlouvy na tyto záležitosti informujte!

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.57143
Average: 4.6 (7 votes)