Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat japonskou myrtu

29. Květen 2020

Japonská myrta se pěstuje obdobně jako klasická myrta. Na rozdíl od běžné myrty, z té japonské můžete postupným tvarováním vypěstovat i bonsaj. Zatímco v zahraničí je možné, aby keřík rostl také v exteriéru, u nás se japonská myrta pěstuje jako pokojová rostlina. Pěstování japonské myrty není nikterak složité, a proto se s klidem v duši můžete do pěstování myrty pustit i vy.

1

Nejprve vyberte pro myrtu vhodné stanoviště pro pěstování. Koupenou japonskou myrtu postavte do světlého polostínu anebo na plně slunečné místo.

2

Keřík pěstujte při běžné pokojové teplotě. V zimě pak myrtu dejte tam, kde se teplota pohybuje v nižších hodnotách, avšak pozor, teplota v místnosti nesmí klesnout pod deset stupňů Celsia.

3

Japonské myrtě dopřejte dostatečnou zálivku, nejlépe dešťovou vodou. V průběhu růstu zalévejte rostlinu obzvlášť vydatně. Zemina pod myrtou japonskou nesmí nikdy vyschnout, protože na ni rostlina reaguje rychle opadáním lístků.

4

Rostlinu hnojte co 10 dnů 0,15–0,2% tekutým plným hnojivem pro pokojové květiny s mírným obsahem dusíku.

5

V průběhu kvetení očišťujte myrtu od již odkvetlých květů. Po odkvetení myrtu sestřihejte na poloviční velikost (stejně jako levanduli).

6

Japonská myrta se množí na přelomu února a března s pomocí vrcholových řízků o velikosti 3–5 cm anebo semen. Aby vám rostlina zakořenila (anebo vyklíčila), potřebuje k tomu teplo 18–20 stupňů Celsia. Japonskou myrtu proto pěstujte ideálně pod mikroténovou fólií po dobu 3–4 týdnů, kde vám vyklíčí i zakoření.

7

Vypěstované rostlinky japonské myrty potom sázejte do květináčů o průměru 9 až 10 po 3–5 kusech. Rostlinku zasaďte do slabě pohnojené dobře propustné zeminy (rašelina anebo směs kůry a rašeliny) s pH 5,5–6. Mladším rostlinám dejte lehčí zeminu a těm starším pak těžší více jílovitou.

Japonskou myrtu nepřesazujte příliš často, nemá to ráda. Postačí, když myrtu přesadíte jednou za 3 až 4 roky.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat myrtu | rady
Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny
Jak pěstovat kustovnici čínskou