Co je potřeba

lísky na uskladňování ovoce, konev na zalévání, zahradnické nůžky,

1

Ze záhonů vybíráme hlízy mečíků, begonií a jiřinek. Očistíme je a poté uložíme k přezimování na vhodné před mrazem a hlodavci chráněné místo.
Odřezáváme a sušíme květiny k tomu určené.
Připravíme se na ochranu chryzantém před prvními mrazíky.

2

Koncem měsíce začneme se sklizní košťálovin a kořenové zeleniny. Zeleninu očistíme a uložíme do sklepa. Například nedorostlý květák můžeme založit i s kořenem ve sklepě do písku. Prostory, kde zeleninu skladujeme musíme pravidelně větrat.

3

Kupujeme nové ovocné stromky a vysazujeme je do připravených jam. Staré ovocné stromy po sklizni očistíme od případných moniliových plodů.
Posbíráme ze země spadané ořechy a dáme je sušit na vzdušné místo. Ideální je, sušit je bez slupky.
Před usklaňováním jakéhokoli druhu ovoce vytřídíme poškozené a nevyvinuté plody.

4

Stane se, že na některých rostlinách se na podzim objeví houbové choroby - například na trvalkách, plíseň šedá například na kopretinách nebo padlí na lupině. Zabránit šíření těchto chorob můžeme tak, že na napadených rostlinách provedeme hluboký řez. Odstranit musíme celou napadenou část. Nyní před ukončením vegetačního období si můžeme takovýto zásah na rostlinách dovolit.

5

Ze silných a zdravých muškátů a fuchsií odebíráme řízky.
Vysazujeme cibuloviny - tulipány a narcisy.
Vyprazdňujeme nádoby s vodou, aby v mrazu nepopraskaly.
Vyjednocujeme semenáčky dvouletek. A ukládáme je k přezimování.
Podpíráme vysoké letničky.
Sklízíme vyzrálá semena rostlin a označená si je ukládáme pro výsev v příštím roce.
Pro citlivější druhy rostlin připravujeme ochranu proti mrazu.

6

Můžeme si připravit plánek výsevu na příští rok. Zkusíme se třeba postavit na místo, kde na zahradě často pobýváme a z něhož je do zahrady dobře vidět. Nebo naopak: zastavit se na místě, kde kolem vaší zahrady budou procházet ostatní a podle toho se na plánek výsadby zaměřit.
Při zakládání květinového záhonu dbáme na hledisko stupňovitého růstu a na hledisko barevného sladění s fasádou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)