Přejít k hlavnímu obsahu

Jak cvičit na eliptickém trenažéru

16. Prosinec 2011

Eliptický trenažér je oblíbený posilovací stroj, který zvyšuje kondici a pomáhá zlepšit krevní oběh. Tento posilovací stroj simuluje běh, narozdíl od klasického běhu je ale šetrný ke kloubům, protože pohyb nohou probíhá v elipsách. Většina eliptických trenažérů pak má madla, kterými lze pohybovat a zapojit tak i horní polovinu těla. Popíšeme v jednoduchých krocích, jak se eliptický trenažér používá.

1

Přečtěte si návodem k obluze eliptického trenažéru a seznamte se s umístěním ovládacích tlačítek předtím, než začnete šlapat.

2

Postavte se na eliptický trenažér tak, abyste měli každou nohu na správném pedálu, pravá na pravý pedál, levá noha na levý pedál.

3

Uchopte rukama rukojetě, pravou rukou pravou rukojeť, levou rukou levou rukojeť.

4

Začněte se přesouvat "dopředu", odrazovým pohybem aktivujete zařízení.

5

Vyberte si program, který chcete použít.

6

Zadejte do posilovacího stroje údaj o aktuální hmotnosti, abyste zjistili přesný kalorický výdej při cvičení. Mezi požadované informace také může být věk.

7

Nastavte dobu, po kterou chcete trénovat. Většina zařízení umožňuje nastavit nejvýše 60 minut.

Je důležité při cvičení na stroji udržet vzpřímený postoj. Při skrčeném postoji totiž snižujete celkovou tělěsnou aktivitu, a tedy i samotný výdej kalorií.

Před záhajením cvičení je vhodné poradit se se svým lékařem.
Nesnažte se z eliptického trenažéru vystoupit, pokud je v pohybu. Dbejte pokynů výrobce.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zhubnout na rotopedu
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat posilovací stroj na břicho
Ploché a pevné břicho je snem každého začínajícího sportovce. Pojďme se podívat na posilovací stroje na břicho a další vybavení pro zpevnění břišních…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat posilovací lavici
Ochablost zádových a břišních svalů je nejčastější příčnou bolesti zad. Posilovací lavice pomáhají při vhodném používání tyto svaly účinně posilovat.…