Co je potřeba

Plynový gril
Návod k obsluze plynového grilu
Nádrž propan-butanu
Grilovací nádobí
Jídlo na grilování
Grilovací recepty

1

Plynové grily
Plynové grily využívají plyn z propan-butanové lahve. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena. Plynové grily pořídíte už za dva tisíce korun, běžné typy plynových grilů se pohybují v cenovém rozmezí mezi pěti až dvaceti tisíci korunami. Na druhou stranu je grilování na plynovém grilu mimořádně komfortní. Plynové grily nabízejí bezproblémové zapojení, snadné zapalování a rychlé předehřátí.

2

Při zapojování propan-butanové lahve dbáme bezpečnosti. Některé lahve jsou vybaveny měřidlem, které vám napoví, kolik plynu se v lahvi ještě nachází. V opačném případě před zapojením k plynovému grilu usoudíme náplň zásobníku podle váhy. Ujistěte se, že jste dobře utáhli ventil.

3

Plynový gril předehřejeme na vysoký výkon pod uzavřeným víkem. K předehřátí grilu obvykle postačí 10 minut. Pokud má váš plynový gril vlastní teploměr, zkontrolujte jej, zda ukazuje zhruba 500 stupňů Celsia.

4

Grilujeme podle typu masa a podle způsobu grilování. Pro středně tlusté steaky potřebujeme zhruba 4 minuty na každé straně na menším výkonu. Pro obracení masa používejte raději kleště než vidlice. Zabráníte tím, aby vám unikla šťáva z masa. Zavírejte víko plynového grilu a grilujte rovnoměrně za stálé teploty. Plynové grily zpravidla umožňují přímo i nepřímé grilování. Tučná jídla rozhodně připravujeme nepřímo, jinak nám může vzplát. Pokrmy s vysokým obsahem tuku by se měly péci při nižší teplotě zhruba 150-160° C, aby se předešlo příliš rychlému vypečení tuku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.833335
Average: 3.8 (6 votes)