Přejít k hlavnímu obsahu

Jak lépe pochopit a poznat druhého

„Proč je tak protivná, když jsem jí nic neudělal?“, „Proč se mnou nemluví, když už je hodinu doma?“, „Proč se hned rozpláče při prvním problému?“, „Proč hned předkládá řešení, když jen potřebuju, aby mě vyslechl?“ Někdy můžete mít pocit, že si s vaším partnerem/ partnerkou nerozumíte. Zdá se vám, že máte natolik odlišné vnímání světa, že se nemůžete nikdy shodnout. Zjišťujete, že vnímáte stejnou situaci zcela jiným způsobem a nerozumíte proč. Rádi byste partnera/partnerku pochopili, ale nevíte, jak na to. Rozhodně je nutné takovou nastalou situaci řešit. Prvním krokem může být pro oba partnery přečtení knihy Barbary a Allana Peasových: Proč muži neposlouchají a ženy neumějí číst v mapách? Sice je to populárně naučná literatura, takže některé informace jsou vysvětleny zábavnou formou, ale i tak je pro vztah velmi přínosná. Najednou se dočtete, proč muži u televize nevnímají, proč ženy neustále mluví o svých problémech a rozčiluje je, když jim muži neustále předkládají řešení atd. Můžete ale rovněž zkusit experiment popsaný níže. Říká se, že druhého nejlépe pochopíme, když se vžijeme do role druhého. Proč to tedy nevzít s tou výměnou rolí doslovně?

Diskuze k článku

Přidat komentář

Další zajímavé články

Jak začít s příkrmy
Jak si zpříjemnit dlouhou cestu
Jak a kdy sklízet zahradní bylinky