Přejít k hlavnímu obsahu

Jak má vypadat smlouva o zhotovení nábytku na míru

03. Červenec 2014

Smlouva o zhotovení nábytku na míru je vlastně specifická smlouva o dílo. Pokud je uzavřena mezi spotřebitelem a podnikatelem, je upravena Občanským zákoníkem. Smluvními stranami v této smlouvě je zhotovitel, který se ve smlouvě zavazuje k vykonání díla (v tomto případě nábytku na míru) v dohodnuté časové lhůtě a za uvedenou cenu, a objednatel, který dílo zadává. Pár rad, co by taková smlouva měla obsahovat, čtěte dále.

1
Důležité je, že zhotovitel vykonává své dílo dočasně na vlastní náklady, protože k úhradě díla dojde až po jeho zhotovení (případně může být zhotoviteli poskytnuta určitá záloha). Pokud navíc dojde ke zvýšení ceny v průběhu výroby nábytku, musí s vyšší cenou vždy objednatel souhlasit. Nejlépe je, pokud smlouva o zhotovení nábytku na míru měla podobu písemnou, a to ve dvou shodných vyhotoveních (po jednom vyhotovení pro zhotovitele i objednatele).
2
Smlouva o dílo by měla obsahovat ve své úvodní části vymezení smluvních stran, kterými je objednatel a zhotovitel. Pro jejich vymezení uveďte nejen jejich jméno a příjmení, ale také adresu trvalého pobytu (případně název firmy a sídlo) a pro snadnější komunikaci také telefonické spojení na obě zúčastněné strany smlouvy o dílo.
3
V následující části smlouvy je třeba vymezit předmět smlouvy – tedy dílo, v našem případě konkrétně nábytek na míru, přičemž vhodné je připojit ke smlouvě také nákres požadovaného nábytku spolu s jeho rozměry, použitým materiálem apod.
4
Důležitým údajem je zde také lhůta plnění, tedy doba, do kdy bude nábytek zhotoven a případně také namontován a způsob předání nábytku na míru.
5
Dále musí být ve smlouvě uvedena cena za dílo a také způsob úhrady této ceny objednatelem, upravení odpovědnosti za vady na díle, podmínky pro odstoupení od smlouvy, smluvní pokuty apod.
6
V závěrečném ustanovení na konci smlouvy je pak vhodné uvést, že obě smluvní strany se smlouvou souhlasí a uzavírají ji na základě své svobodné vůle. Toto také obě strany stvrzují svým vlastnoručním podpisem na smlouvě. Nezapomeňte také uvést místo a datum podpisu smlouvy o dílo.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, zdroj: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Hector_Guimard_%28Mus%C3%A9e_des_Beaux-Arts_de_Lyon%29_%285469543414%29.jpg

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články