Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na pletení pomlázky | návod

Jak na pletení pomlázky | návod. Pletení pomlázky patří k tradicím zejména na venkově. To ale neznamená, že si uplést pomlázku nemůžeme i ve městě. K pletení pomlázky však budeme potřebovat vrbové proutky. Pokud si je opatříme, můžeme směle s pletením začít.

Co je potřeba

vrbové proutí - nejlépe vrba bílá
nožík
ozdoba

1

Ručně vyráběný karabáč nám jistě bude dělat větší radost než ten kupovaný. K upletení budeme potřebovat vrbové proutí, a to takové, které se neláme. Jak to poznáme? Uřízneme jeden proutek z vrby a ohneme ho do úhlu 90°C. Pokud se nezlomí, našli jsme ten pravý materiál. Pro karabáč budeme potřebovat 9 proutků stejné šířky a délky.

2

Nejprve si připravíme madlo naší pomlázky. Vezmeme 8 proutků a devátým proutkem omotáme. Madlo vyrobíme tak, že proutky rozdělíme na 4 a 4. Mezi ně vložíme náš proutek a omotáme. Zakončíme vtažením mezi proutky.

3

Přejdeme k samotnému pletení. Náš současný polotovar si postavíme tak, aby madlo směřovalo od nás. Opět rozdělíme proutí na dvě skupiny po osmi. Pletení probíhá v té smyčce: horní proutek v pravé ruce provlékneme středem mezi proutky levé ruky a vrátíme do pravé tak že bude v pravé ruce spodní, nyní horní proutek v levé ruce provlékneme středem mezi proutky v pravé ruce a vrátíme do levé tak, že bude zase spodní v levé ruce, a opakujeme.

4

Zakončíme svázáním nějakým provázkem nebo provedeme uzel z proutí. Ozdobíme dle vlastní fantazie.

Dřív než začneme s pletením, necháme proutí ve studené vodě. Nejlépe ve vaně, zatížíme, aby bylo celým povrchem pod hladinou. Takové proutí se nám pak lépe plete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem
Jak upéct velikonoční mazanec | recept
Jak upéct velikonoční mazanec | recept. Dozlatova vypečený, posypaný mandlemi a uvnitř báječně žluťoučký. Přesně tak by měl vypadat správně upečený ma…
Jak uvařit velikonoční vaječné ragú
Jak uvařit velikonoční vaječné ragú | recept na zpracování vykoledovaných vajec. Vykoledovali jste si hodně vařených vajec a teď nevíte co s nimi? Uva…