Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na skvrny od jahod, borůvek a trávy

04. Červen 2018

Jak na skvrny od jahod, borůvek a trávy | rady a tipy. Léto je skvělá doba na lenošení na dece či na procházky v lese a pochutnávání si na šťavnatém sezónním ovoci. Kromě košíku jahod si však často domů přineseme i skvrnu na tričku či kalhotách, speciálně děti jimi bývají poseté. Jak na ně? U všech skvrn platí, že čím rychlejší opatření, tím snadněji skvrnu odstraníme. Mimo domov to však není tak lehké. Pojďme si dneska ukázat pár návodů, jak se skvrnami zatočit.

Co je potřeba

Prostředek na odstranění skvrny dle typu skvrny a materiálu

1

Skvrny od jahod

Čerstvá skvrna:

1. papírovým kapesníkem vysajeme všechnu šťávu a skvrnu polejeme studenou vodou.

2. Poté postižené místo vypereme v teplé mýdlové vodě nebo pracím prášku.

3. Je-li skvrna stále viditelná, použijeme citrónovou šťávu, octovou vodu nebo kyselinu citrónovou.

4. Vypereme klasickým způsobem.

Zaschlá skvrna: Na zaschlou skvrnu od jahod překvapivě nejlépe platí právě převařená horká voda.

1. Oděv dejte do umyvadla či lavoru a polijte skvrnu vroucí vodou.

2. Nechejte namočeno přibližně 30 minut.

3. Vyperte obvyklým způsobem.

Pokud materiál oděvu nedovoluje použít vroucí vodu, vyzkoušejte octovou vodu nebo citrónovou šťávu.

Pro odolné skvrny na bílém a stálobarevném oblečení: Nezabral-li ani ocet či citrón, po propláchnutí látky a vysušení utěrkou pokapejte skvrnu čpavkem a po chvíli peroxidem vodíku. Nechte působit cca 1 minutu, poté propláchněte a vyperte v pracím prostředku.

Nestálobarevné oblečení: Propláchnutou a vysušenou látky pokapejte zředěným čpavkem a vystavte na sluníčko. Dle potřeby aplikujte opět čpavek a dejte slunit. Poté vyperte klasickým způsobem.

2

Skvrny od borůvek

Bavlněné a lněné textilie:

1. Namočíme do kyselého mléka a necháme působit cca půl hodiny

2. Důkladně vymácháme v teplé vodě

3. Vypereme klasickým způsobem

Vlna:

1. Namočíme na cca 30 minut do vody s citronovou šťávou

2. Důkladně vymácháme v teplé vodě

3. Vypereme klasickým způsobem

Hedvábí:

1. Namočíme asi na 30 minut do vody s alkoholem (např. vodkou)

2. Důkladně vymácháme v teplé vodě

3. Vypereme klasickým způsobem

3

Skvrny od trávy

Na čerstvé i zaschlé skvrny od trávy zabere technický líh (k dostání v lékarně či drogerii), ocet či kyselina citrónová nebo žlučové mýdlo. Ve všech případech stačí látku navlhčit, aplikovat vybraný odstraňovač, nechat namočené ve vodě s pracím prostředkem asi půl hodiny až hodinu a poté vyprat klasickým způsobem.

Přeji Vám léto bez skvrn a starostí!

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně pečovat o boty
Nabídka obuvi je v našich obchodech obrovská. Když si kupujeme boty, chceme, aby byly nejenom pohodlné, ale aby také dlouho sloužily. Zejména když byl…
Jak na vánoční úklid | praktické rady
Jak zrušit trvalý pobyt
Zrušení trvalého pobytu krok za krokem. Místo trvalého pobytu je místo, které si občan České republiky zvolil např. v místě, kde má rodinu, práci, kde…
Jak na sušení ovoce | rady
Jak na sušení ovoce | rady. Sušení ovoce je osvědčenou metodou, jak uchovat potraviny, aniž bychom ztratili jejich chuť i cenné vitaminy. K sušení ovo…