Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odstranit přisáté klíště

Klíště představuje především hrozbu nákazy závažnými infekčními chorobami, jako jsou borelióza nebo klíšťová encefalitida. Již při samotném odstranění klíštěte můžete riziko nákazy snížit a to správným postupem při jeho vytahování. Jak na to vám poradí následující řádky.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Silva (neověřeno) | Pá, 05/30/2014 - 08:22

Důležité je použít před pobytem v přírodě kvalitní repelent, který dlouho vydrží. Já teď koupila v lékárně. Vydržel působit 7h. Je vhodný pro celou rodinu i děti.

----------

Komentář by změněn editorem: odstranění reklamy

Lucka (neověřeno) | Čt, 07/31/2014 - 11:51

Mě v lékárně doporučili repelent proti klíšťatům a komárům, je to novinka a vydrží také dlouho - cca 85 hodin. co je dobré tak neobsahuje toxický deet. Silvi a jak se ten Váš jmenuje?

---
Pozn.: Komenář byl upraven editorem webu, odstraněna reklama na výrobek

Viktorie (neověřeno) | Ne, 08/31/2014 - 21:36

Já také celou letní sezónu kupuji a používáme repelent. Jsem maximálně spokojená, protože dlouho vydrží a také funguje jak na klíšťata tak i komáry. A je za rozumný peníz

---
Pozn.: Komenář byl upraven editorem webu, odstraněna reklama na výrobek.

VladiN (neověřeno) | Út, 07/21/2015 - 23:23

Na odstranění klíštěte mám svou metodu (za předpokladu, že svítí slunce a máš po ruce lupu) :
paprsky slunce přes lupu nasměruji na klíště ...přibližuji (či oddaluji) ... až do chvíle, kdy mě to už pálí ...to spálí i klíště...mohu opakovat...
Pak už mrtvé (spálené) klíště lehce vytáhnu některým ze shora uvedených způsobů.
Čau VladiN

Další zajímavé články

Jak správně používat parfém | rady
Jak správně používat parfém | rady. Někdo dává přednost antiperspirantům, jiný zase tělovým sprejům. Ovšem dostáváme se k otázce, proč nemůžeme hezky…
Jak se bránit před klíštětem
Drobné, ale krvelačné klíště je pro člověka v přírodě stálým a velkým nepřítelem. Nejvíc „při chuti“ je od koncem jara do podzimu. Vyskytuje se zejmén…