Přejít k hlavnímu obsahu

Jak opravit sítě v dřevěných a hliníkových rámech

30. Listopad 2015

Každý, kdo má sítě v oknech, tak jistě řešil problém s jejich poškozením. Častou reakcí, na poškozené sítě, je jejich výměna. Ve skutečnosti ovšem není výměna mnohdy nutná. Poškození sítí je běžné a pravděpodobně se bude opakovat i v budoucnu, takže je vhodné se naučit je opravovat. Sítě se používají buď do oken nebo do dveří, jsou populární především v teplých ročních obdobích pro výměnu vzduchu v domě, bez zbytečných hmyzích návštěvníků. Sítě se liší podle toho, jestli jsou drátěné nebo z PVC. Jak poškozené sítě opravíme?

1

1.
Natržení a díry
Pokud dojde k mechanickému poškození sítě, tak lze síť opravit pouze pomocí záplaty. Nejdříve je potřeba disponovat kouskem takové sítě. Pokud ji nemáte, tak ji snadno zakoupíte v domácích potřebách, klidně i jiný druh, ale podobné struktury.

2.
Záplata
Z kusu zakoupené sítě vystřihněte záplatu, nejlépe čtvercového tvaru, aby se na síti snadno zamaskovala. Záplata musí být dostatečně velká, aby přesahovala přes okraje díry. Dokonce i samotnou díru v síti upravte tak, aby byla do tvaru čtverce. Pokud jde o drátěnou síť, tak udělejte záplatu vždy výrazně větší a následně, horizontálně i svisle, prostříhejte jednotlivé spoje, aby z každé strany záplaty koukaly drátky.

3.
Použití záplaty
U běžné sítě je potřeba záplatu pouze přilepit, takže si síť nejdřív podložte, na záplatu štětcem naneste slabou vrstvu lepidla, nejlépe vteřinové nebo PVC, a záplatu položte na oblast díry. Narovnejte záplatu, aby byla rovně a pak ji přimáčkněte. Přimáčkněte ji pouze lehce a pak odstraňte podložení i ruku, aby jste se k síti nepřilepili. Lepidlo rychle vytuhne a síť je spravená.
U drátěné sítě si vezměte ploché kleštičky, záplatu přiložte k síti a drátky propleťte v síti, jejich konce zahněte.

4.
Výměna
Jestliže je síť narušena větším způsobem, nebo je na ní mnoho děr, tak rám sítě vyjměte a síť vyměňte celou.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?