Co je potřeba

funkční prádlo

1

Funkční prádlo není levná záležitost. Budete-li se o něj vhodně starat, poslouží své funkci i několik let. V prvé řadě se seznamte s pokyny pro praní a žehlení uvedenými na etiketě termoprádla.

2

Funkční prádlo je třeba vyprat, i když je suché a jeho funkcí je odvádět pot z těla pryč. Při vypařování potu se v termoprádle udržují také částečky vypocené soli a jiné nečistoty, které mohou způsobit nevzhledné skvrny. Funkční prádlo je možné prát v pračce, ale pozor: jen do 40 °C a v některém ze šetrných pracích programů. Nejšetrnější praní je v ruce.

3

Funkční prádlo nepereme v běžném pracím prášku a nepoužíváme ani aviváž nebo změkčovače vody. Doporučuji prát v prostředcích určených pro praní membránového oblečení, příkladem je například Tech Wash od společnosti Nikwax. Aviváže a změkčovače vody narušují strukturu vláken, snižují jejich pevnost a kapilární výkon. Pozor na prací prášky, které aviváž obsahují.

4

V případě, že použité termoprádlo je hodně znečištěné, použijeme kartáč a vlažný mýdlový roztok, kterými nejprve vyčistíte znečištěná místa (nejčastěji to je límec, rukávy nebo konec nohavic). Termoprádlo v pereme vždy naruby. Chráníme jej před případným žmolkováním.

5

Po vyprání necháme funkční prádlo volně vyschnout. Nepoužíváme sušičku v pračce ani jiné sušicí programy. Termoprádlo po vyprání schne velmi rychle.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)