Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o kávovar | rady

Jak pečovat o kávovar | rady. Hlavní výběr máte za sebou a doma máte kávovar. Je jedno, zda se jedná o překapávací přístroj či kapslový systém, aby káva skutečně chutnala, je zapotřebí o kávovar náležitě pečovat.

Co je potřeba

kávovar
ocet
kyselina citrónová
voda
tablety na odvápnění
saponáty

1

Řiďte se v prvé řadě manuálem jednotlivých kávovarů.

2

Každý den kávovar vypláchněte a omyjte od zbytků kávy. Sítko a snímatelné části sundejte a propláchněte čistou vodou a osušte.

3

Po každém použití kávovaru hned odeberte kapsle a nádobky na odpad, zbytky kávy a podobně (prevence vzniku vodního kamene).

4

Jednou za čas je však zapotřebí důkladnější vyčištění kávovaru, které jej zbaví od esenciálních olejů a vosků, které káva obsahuje. Existují na to speciální přípravky, které jsou určeny výhradně pro kávovary. Koupíte je v drogériích, ale nabízí se také i ve speciálkách, kde nabízí kávovary či kávu v kapslích.

5

Jednou ročně se rozhodně vyplatí odborná revize kávovaru a odborné důkladné vyčištění v profesionálním servisním centru, který má každý výrobce.

6

Pozor na vodní kámen, pokud nebudete užívat speciální filtry do kávovarů, či změkčovače vody. Koledujte si o velký problém.

7

Dobrou péčí o kávovar, prodloužíte jeho životnost a zajistíte si skvělou chuť kávy.

8

Domácí způsob pro čištění kávovaru je protáhnutí stroje procesem spaření 4 šálků horké vody se lžičkou kyseliny citrónové.

9

Na čištění kávovaru je velice efektivní i roztok 1:1 octu a vody.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak odstranit vodní kámen | tipy
Jak odstranit vodní kámen | tipy. Vodní kámen se usazuje na stěnách nádob, kde zůstává voda, která je různě zahřívána anebo také i ochlazována. Vzniká…
Jak správně udržovat kávovar | rady
Jak správně udržovat kávovar | rady. Kávovary jsou oblíbeným doplňkem nejen domácností, ale i kanceláří. Pořizujeme je vždy proto, abychom se nenáročn…
Jak se zbavit kuny na půdě | rady
Jak se zbavit kuny na půdě | rady. Jak se zbavit kuny na půdě? Připadá vám kuna jako docela roztomilé zvířátko? Pokud se vám zabydlí na vaší půdě, tak…