Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o kočičí srst

22. Únor 2014

Kočky jsou neobvykle přítulní společníci, kteří se umí nejen slušně chovat, ale také se dovedou sami o sebe starat. To ovšem nestačí, pokud má být kočka i její srst správně zdravá, tak je zapotřebí přiložit ruku k dílu a o srst se starat také. Odměnou pak pro vás bude příjemný pocit při hlazení hedvábně jemné kočičí srsti. Jak se o kočičí srst starat? Pá rad pomůže.

1

Zdravá potrava
Zdravá strava je první věcí, jak lze docílit skvělé a zdravé kočičí srsti. Zdravá kočka má velmi jemnou, hustou a také lesklou srst. Je potřeba jídelníček orientovat i podle toho. Na zdravou srst jsou velmi dobré ryby, obsahují důležité složky pro růst i lesk srsti.
Ideální je nakupování doplňků bohatých na vitamin D a na minerály jako jsou vápník, železo a další. Nepoužívejte stále stejnou stravu, ale kočkám ji pravidelně obměňujte.

2

Česání krátkosrstých koček
Jedná se o nenáročnou činnost, kterou je třeba provádět jednou týdně jemným nebo gumovým kartáčem či hřebenem. Kočka si srst upravuje velmi často sama, čímž si jí i správně fixuje a čistí, vyčesáváním odstraníme především uvolněné chlupy, které by kočka jinak při čištění zbytečně pozřela.

3

Česání dlouhosrstých koček
Dlouhosrsté kočky češte každý den, postarejte se o to, aby se jednalo o důkladné česání. Jestliže nejde srst rozčesat, tak použijte rozčesávací spreje. Nečesejte je násilím, ale vždy jemně.

4

Koupání
Kočky koupejte pouze v případě, když se velmi ušpiní, jinak je koupejte maximálně několikrát za měsíc. Kočky se umí umýt nejlépe sami. Při koupání používejte speciální šampón a nemyjte kočce hlavu, aby se jí šampon nedostal do uší a očí. Na kočku při koupání stále mluvte a hlaďte jí, aby nebyla vyděšená.

5

Kotě
U koťat buďte při péči o srst trpěliví, ale nezanedbávejte ji. Je potřeba, aby si už kotě na česání a koupání zvyklo. Pokud je kotě v péči své kočičí matky, tak ta si ho ráda umyje sama.

6

Stříhání
Stříhejte kočičí srst pouze tehdy, když je to nezbytně nutné. Kočka je temperamentní a hrdé zvíře, které se za nový sestřih často stydí.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak na povinné očkování koťat
Na očkování koťat je zapotřebí myslet vždy včas, jelikož si imunitu vytvářejí do 3 měsíců svého věku. Majitel se může vždy rozhodnout mezi monovalentn…
Obrázek není k dispozici
Jak cestovat s kočkou
Všichni, kteří vlastníme kočku víme, že kočka je vyloženě pohodář a miluje svůj domov, někdy pomalu více než nás. Každá kočka má ráda své pohodlí a v…
Jak upéct kuře s kopřivovou nádivkou
Kuře s kopřivovou nádivkou | recept. Kuře s nádivkou z kopřiv je typické jarní jídlo. Jeho přípravu si předem naplánujte, budete potřebovat mladé výho…