Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o parfémy | rady

25. Prosinec 2021

Jak pečovat o parfémy | rady. Parfémy tvoří pomyslnou třešinku na dortu: pečlivě se nalíčíme, upravíme, ale teprve když si aplikujeme oblíbenou vůni, můžeme směle opustit domov. Vůně, která nám takzvaně „sedne“ podtrhne šarm, osobitost a půvab. Dnes má průměrná žena parfémů několik. Lehčí vůně používá v letních měsících, těžší, kořenité parfémy se hodí spíše do zimních měsíců. K tomu je třeba přičíst i vůně, které dobře vyniknou při slavnostních příležitostech. Jak tedy o parfémy pečovat, abychom se z nich mohli radovat co nejdéle?

1

Nakupujte v obchodech, které jsou prověřené. Padělky známých značek možná voní podobně jako originál, ale jejich nižší cena jde na úkor kvality.

Parfémy po každém použití uzavřete a dejte na tmavé místo, aby se vlivem slunečních paprsků nemohl obsah odpařovat. Pokud nemůžete jinak, ponechte flakón v jeho původním papírovém obalu nebo ho zkuste zastínit tak, že ho vložíte do nějaké hezké krabičky. Výborně poslouží i dno skříně, kde můžete parfémy bez obav skladovat. Nejlepší je ložnice, kde obvykle míváme nižší teplotu než v jiných místnostech.

2

Rozhodně nemějte flakón dlouhodobě na místě, kde je velké teplo. Nedoporučuje se vystavovat ho u okna, poblíž ústředního topení, nebo na poličce, kam svítí sluníčko.

Velké teplotní výkyvy parfémům nesvědčí. Stejně tak jim nedělá dobře, když je máme v koupelně, kde bývá často hodně vysoká vlhkost. To může parfému uškodit a jeho vůně se začne pomalu měnit. Někdy si všimnete i změny barvy.

3

Pokud víte, že určitý parfém budete používat pouze příležitostně, pořiďte si raději menší balení, aby se vypotřeboval do doporučeného data. Jinak riskujete, že se vůně znehodnotí. Cena za menší lahvičku bude nejspíš vyšší, než za flakón s větším objemem, ale vyplatí se to.

Sledujte datum doporučené spotřeby. Jestliže se změnila vůně či zabarvení, nebo se dokonce objevilo zakalení a další nežádoucí změny, přestaňte raději parfém používat.

Parfémy ukládejte vždy mimo dosah dětí a tam, kam se vaše domácí zvířata nedostanou.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o pleť v zimě
Jak urychlit léčbu modřin
Jak urychlit léčbu modřin | rady a tipy. Modřina je nevzhledná, nechtěná ozdoba, které se chceme co nejdříve zbavit. To platí zejména tehdy, pokud je…