Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat dosnu

30. Květen 2012

Pěstování dosny s výraznými květy je velice jednoduché, proto se do této aktivity mohou pustit naprostí začátečníci. I když je dosna tropická rostlina, je totiž vyšlechtěná pro podmínky mírného klimatu. Snad nejznámější dosnou je dosna indická (Canna indica), lidově zvaná dosna kana nebo jen kana. Dosna patří k ideálním balkónovým květinám pro teplá a slunná místa.

1
Pěstování dosny Mladé rostlinky dosny jsou citlivé na mrazy, proto je vhodné je pěstovat po odeznění mrazíků, tedy od konce května. Oddenky dosny předpěstováváme od února do konce března. Nejprve ideálně na tmavším, ale teplém místě. Poté, co rostliny naraší a začne se objevovat zelená nadzemní část, přeneseme nádoby s dosnami na světlejší stanoviště. Dále pěstujeme při teplotě 15-18 °C. Dosny potřebují záhon s hlubokou, dobře propustnou humózní půdou. Dosny vysazujeme do záhonu 50 x 50 cm na chráněné stanoviště před větrem.
2
Pěstování dosny během léta Dosna v létě vyžaduje dostatek živin a vláhy, proto dostatečně zaléváme a pravidelně přihnojujeme plným hnojivem. Dosny hnojíme kompostem, rohovinou nebo kostní moučkou nebo starým koňským hnojem. Pak jsou rostliny dobře vyvinuté a bohatě kvetou. Během léta odstřiháváme zvadlé květy.
3
Uskladnění dosny během zimy Po prvních mrazících dosny seřízneme těsně u země a oddenky uskladníme. Nejlépe v sušším sklepě do teploty 10 °C, v písku nebo suché rašelině. Během zimy kontrolujeme, zda dosny nejsou napadené plísní.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: PALMER W. COOK, zdroj: sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici