1

Pěstování majoránky
Pěstování majoránky je vhodné na teplém místě chráněném před větrem, majoránce se daří v dobře hnojené, lehce záhřevné a úrodné půdě. Semena majoránky sejeme koncem dubna do truhlíku v pařeništi, přesazujeme zhruba v květnu do trojsponu s mezerami 15 cm. Dodržujeme vzdálenosti, majoránka se košatí do šířky. Majoránku sázíme po 4 rostlinkách do jednoho trsu. Hnojíme organickými hnojivy.

2

Pěstování majoránky za oknem
Pěstování majoránky za oknem v truhlíku je možné na místě s dostatkem světla. V truhlíku nebo květináči nám majoránka vydrží až do jara.

3

Sklizeň majoránky, použití a skladování majoránky
Majoránku můžeme sklízet už začátkem léta. Odřežeme ji asi 6 cm od země, zase nám doroste do podzimu. Majoránku používáme v sušeném nebo čerstvém stavu. Čerstvou majoránku použijeme třeba do bramborové polévky nebo bramborových placek. Majoránku sušíme při teplotě max. do 40 °C, skladujeme v uzavřené nádobě. Majoránku používáme do polévky, pečeně, uzenin, při vaření luštěnin, do omáček či těstovin.

Tipy

Čaj (nálev z majoránky): 2 lžičky suché drcené natě přelijeme ¼ l vroucí vody a necháme 15 minut stát. Pijeme 1 šálek denně proti nadýmání, žaludečním křečím, pro uklidnění, při migréně a bolestech hlavy.

Mast z majoránky: 1 čajovou lžičku sušené natě vaříme 1 minutu s 1 polévkovou lžící červeného vína. Přidáme 1 lžíci másla, roztavíme a přecedíme. Po vychladnutí uložíme do lednice. Vtíráme do nosu při rýmě.

Mast z majoránky na špatně se hojící rány: 1 lžičku šťávy vylisované z čerstvé natě rozetřeme s 5 lžičkami nesoleného másla nebo borové vazelíny. Mast přikládáme na špatně se hojící, mokvavé a zanícené rány.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.625
Average: 3.6 (24 votes)