Co je potřeba

• semínka meduňky
• květináč anebo zahradu
• půdu
• hnojivo
• vodu
• listí

1

Meduňka potřebuje slunné stanoviště. Barevným variacím meduňky pak vyhovuje více polostín (na slunku totiž vybledne). Důležité je, aby meduňka měla přes poledne stín a byla po celou dobu chráněna před větrem. Meduňku zasaďte do půdy dobře propustné, ideálně hlinito-písčité, bohaté na živiny.

2

Sázet můžete jak sazeničky, tak kvalitní semena meduňky. Ty sázejte do sponu 30x30 cm. Meduňka se vysévá na jaře (v květnu), přičemž je nutno počítat s delší dobou klíčivosti.

3

Meduňka se neobejde bez dostatečné pravidelné zálivky odstátou vodou a přihnojování. Postarejte se o to, aby země byla dostatečně vlhká, nesmí být však přemokřená. Špatná zálivka (málo, mnoho) se pak projeví poruchou růstu. Meduňku přihnojujte nejlépe organickým tekutým hnojivem jednou za 14 dní.

4

Pokud pěstujete meduňku doma, sklízet můžete po celý rok. Venkovní meduňka se sklízí od jara do podzimu, ideálně když je sucho, chladno, odpoledne a nesvítí příliš slunce. Sklízejte lístky meduňky anebo nať s lístky. Meduňku přitom můžete užívat čerstvou, sušenou, naloženou v octu anebo také mraženou.

5

Chcete-li meduňku sušit, rozprostřete ji na papír v suchu a sušte při pokojové teplotě. Sušit ji můžete i ve svazcích.

6

Na zimu je zapotřebí meduňku na zahradě zahrnout zeminou a listím, aby jí bylo tepleji. Doma s meduňkou neděláte nic, snad jen snížíte zálivku. Meduňka vám tak na zahradě vydrží 4–5 let.

Tipy

Když meduňka žloutne, může to znamenat, že je také na příliš slunném místě, kde ji sluníčko spaluje.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.77778
Average: 3.8 (27 votes)