Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat papáju

20. Červen 2012

Zahrádkáři a pěstitelé se dnes už nebojí pustit do pěstování tak exotického ovoce jako je papája. Aby ne! Papája je lahodné ovoce plné vitamínů C, navíc rostlina připomíná plamu, a tak atraktivně dekoruje skleník nebo byt. Navíc mladé listy papáji můžeme konzumovat jako špenát a semena papáji používat místo pepře. A tady jsou rady pro pěstování papáji.

1
Pěstování papáji - vhodné stanoviště Papája je exotická rostlina. Aby papája plodila, je potřeba ji vytvořit tropické podmínky. Proto papáju pěstujeme hlavně ve skleníku. Papáju lze pěstovat i doma v bytě, ale plody jsou menší. Pro pěstování papáji je vhodný výživný zahradnický substrát. Před výsevem semen papáji ošetříme půdu přípravkem proti plísním, protože toto ovoce exotického původu je citlivé na hniloby a plísně. Papája vyžaduje jasné rozptýlené světlo bez přímého slunce v létě. Nedostatek slunečních paprsků způsobuje ztrátu barevnosti listů papáji. Rostlina potřebuje vysokou teplotu až 25 °C, v zimě nejméně 15°C. Nižší teploty mají za následek opadávání listů.
2
Pěstování papáji ze semenSemena papáji vyséváme do hloubky zhruba 1 až 3 cm. První klíčky papáje vyraší již po dvou dnech. Papája plodí zhruba dva roky po výsadbě. Klíčivost semen je vysoká. V době vegetace papáju vydatně zaléváme odstátou vodou pokojové teploty.
3
Využití papáji Papája má vysoký obsah vitaminu C, provitamínu A, velké množství draslíku, fosforu, vápníku a železa. Papáju konzumujeme zejména syrovou. Lze z ní vyrobit džemy, kompoty, je vhodná do ovocných salátů v kombinaci s citrusovými plody, papáju můžeme jíst sušenou. Semena papáji se užívají jako náhražka pepře, jsou známým lékem vyhánějící hlísty z těla a prostředkem vyvolávajícím potrat. Papája zmírňuje bolest.

Plody papáji melounové mají po dozrání medově sladkou chuť, díky které se podobají medovým melounům.

Těhotným ženám se nedoporučuje papáju konzumovat, neboť obsahuje látky vyvolávající potrat.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Florin Florea, zdroj.sxc.hu

Hodnocení
Eliška (neověřeno) | Po, 11/10/2014 - 19:24

Dobrý den, u rostlinky papáji mi vzdy vyrostou listy a poté za nejakou dobu opadaji. Mam ji na parapetu s teplotou kolem 20 st. Nevite prosim co mam zmenit? Dekuji

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici