Co je potřeba

• Kvalitní osivo šťovíku
• Zahradu
• Hrábě
• Sázecí kolík
• Půdu
• Organické hnojivo
• Kompost
• Vidle
• Konev s vodou

1

Šťovík není náročnou rostlinou na pěstování, roste i divoce. Divoký šťovík je však často víceletý, a proto bývá velmi hořký. Pokud si chcete vychutnat jeho svěží chuť, potřebujete mladý šťovík, který si na své zahrádce ze semen můžete vypěstovat sami. Semena šťovíku jsou běžně dostupná a mnoho nestojí.

2

Aby se šťovíku dařilo, potřebuje stinné místo s dobře zavlaženou půdou (velmi těžkou) a velmi bohatou na živiny.

3

Dříve než šťovík zasejete, je zapotřebí půdu zkypřit, zbavit plevele, velkých kamenů a asi týden před sázením pohnojit organickým hnojivem.

4

Semena šťovíku sázejte v březnu až dubnu. Sází se do půl centimetru hlubokých jamek, které se jemně zahrnou půdou. Mezery mezi semeny šťovíku by měly být cca 7 cm.

5

V průběhu vegetace i růstu rostlinu odplevelujte, pravidelně zalévejte a přihnojujte kvalitním kompostem a organickým hnojivem.

6

Sklizeň lístků je možná již za dva měsíce od výsevu. Sklízet pak můžete každý měsíc, a to cca od konce května až do listopadu.

7

Šťovík se konzumuje čerstvý. V lednici vydrží až 14 dní. Šťovík můžete i zamrazit, avšak to již znamená ztrátu mnoha velice pozitivních a léčivých látek.

Tipy

Když začne šťovík kvést, snižuje produkci zelených lístků. Pokud chcete zabránit jeho kvetení, ustřihněte jeho stvol s květem, jeho produkce se pak opětně zvýší.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.714285
Average: 4.7 (7 votes)