Co je potřeba

• Nějaké vědomosti
• Stávající smlouvu
• Doklady totožnosti
• Doklady k vozidlu
• Tiskárnu
• Počítač
• Internet

1

Výpověď pojistné smlouvy můžete podat hned několika způsoby. Tou nejběžnější výpovědí je klasické ukončení na konci pojistného období. Takovou výpověď však musíte odeslat písemně minimálně 6 týdnů před výročním datem smlouvy (dnem, kdy jste smlouvu uzavřeli). Nezapomeňte se na ni podepsat, podepsat doplnění a vrátit i také Zelenou kartu.

2

Další cestou odchodu od stávající pojišťovny je výpověď dohodou. Tento způsob ale není zrovna jednoduchý, protože k výpovědi potřebujete souhlas i druhé strany. Ani zde se neobejdete bez písemné výpovědi.

3

Rychlá výpověď do 2 měsíců od uzavření smlouvy. I v tomto případě musíte pojišťovně předat písemnou výpověď, která pak do osmi dnů ukončí stávající smlouvu. Nespotřebované pojištění by vám pak měli vrátit.

4

V případě, že jste v rámci svého pojištění řešili pojistnou událost, můžete do třech měsíců od ní smlouvu na povinné ručení vypovědět. I tu zašlete písemnou výpověď. K výpovědi pak dojde 1 měsíc po jejím odeslání. Nespotřebované pojištění pak dostanete zpátky.

5

V poslední době bývá však velmi častým důvodem výpověď z důvodu změny výše pojistného. Ke změnám výše pojistného dochází každý rok, obvykle k datu výročí podpisu smlouvy. Právě na tomto podkladě ale máte nárok smlouvu vypovědět. Musíte však opětně podat výpověď písemně. Pojišťovna vám změny musí nahlásit 2 měsíce předem, stejně jako vy pak musíte podat výpověď do jednoho měsíce od oznámení o změně.

6

Abyste se s výpovědí neukvapili, je dobré porovnat si své pojištění s ostatními. Ve srovnávání vám pomůže tzv. srovnávač pojištění, který naleznete například na webových stránkách Ušetřeno.cz.

7

Výpověď pojistného můžete dát i z jiných důvodů, například k výpovědi může dojít při změně vlastnictví motorového vozidla, vyřazení vozidla z evidence anebo také z důvodu nezaplacení pojistného.
Při změně vlastnictví je zapotřebí doložit platnou kupní smlouvu. Pojistné pak zaniká okamžitě ke dni oznámení změny vlastníka vozidla. Svůj přeplatek samozřejmě dostanete zpátky.
V případě výpovědi pojistného z důvodu vyřazení vozidla, musíte pouze vyřídit a doložit doklad o vyřazení vozidla z evidence.
Pokud neplatíte pojistné, smlouva zaniká zcela automaticky, avšak co nezaniká, je povinnost zaplatit dluh a to včetně poplatků za zpoždění plateb.

Tipy

Vyzkoušejte srovnávač povinného ručení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)