Přejít k hlavnímu obsahu

Jak podpořit oslabenou imunitu

30. Září 2016

Křehká obranyschopnost organismu brání na podzim všem radovánkám i práci. Nachlazení, rýma a kašel na nás číhají na každém kroku. S pomocí následujících rad se vaše snížená imunita vrátí do celoročního normálu. Jak podpořit oslabenou imunitu – jak imunitu těla posílit? Pomáhá například hlíva ústřičná nebo rakytník řešetlákový. Čtěte dále.

1

Oslabená imunita je problém velké části naší populace. Podzimní plískanice nás často zaženou rovnou do postele a na posílení imunity už je pozdě. Začněte se připravovat, dokud je čas. „Každý rok, když skončí babí léto, pravidelně ulehnu s nachlazením. Vadí mi střídání teplot a nečekaný déšť, na který většinou nejsem připravený,“ popisuje čtenář Petr ze Zlína. „Je to můj každoroční nepříjemný rituál,“ dodává Petr.

2

Proti slabé obranyschopnosti bojujte celý rok. Ideální je dostatečný odpočinek a zdravý životní styl. Odpočatému tělu, které je dobře živené a má dostatečný pohyb, se většinou nachlazení vyhne. V době, kdy nám hrozí chřipka více než kdy jindy, je dobré si dopřát ještě více vitamínů a minerálů než obvykle. Zelenina a ovoce by na vašem jídelníčku měly být denně. Je to lepší varianta než vitamínové doplňky. Pokud ale ovoce nebo zeleninu z nějakého důvodu nemůžete, sáhněte po vitamínech v prášku.

3

Pomocnou ruku mohou podat i bylinky. Jedním z bezpochyby nejsilnějších pomocníků je česnek. Odborníci radí dva stroužky denně. To ale může být pro leckoho problém. Tělesnou obranyschopnost zvyšuje i hlíva ústřičná nebo rakytník řešetlákový. Skvělý je i šípkový čaj s medem nebo čaj z květů ze sedmikrásky. Čím dál větší oblibu si získává belamkanda čínská, jíž se přezdívá anginovník. Pěstovat se dá i v květináči.

4

Poslední, i když pro mnohé trochu kontroverzní variantou, je očkování. Očkování se doporučuje hlavně malých dětí a starších lidí a ideální dobou, kdy je dobré se nechat očkovat proti chřipce, je září až listopad. Cena dávky je kolem 300 korun.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit své tělo na zimu
Obrázek není k dispozici
Jak si udržet zdraví i na podzim
Jak nám prospívá zázvor
Jak posílit svou imunitu