1

Začněte pravidelnou a správnou životosprávou. Důraz je kladen zejména na odlehčenou stravu. U vyvážené stravy by měl být pokryt dostatečný příjem všech výživných látek, což jsou cukry, tuky, bílkoviny, minerály a stopové prvky. Odborníci doporučují konzumovat pestrou stravu obsahující ovoce, zeleninu, maso, obilniny, mléčné výrobky, tuky i oleje. Není třeba mít strach ze změn jídelníčku, jeho variabilita může tělu prospět. Zásadou je samozřejmě přiměřenost ve velikosti porcí.

2

Otužujte se. Přínosné jsou také procházky, výlety na kole a jiná vhodná pravidelná fyzická aktivita. Je důležitá pro posílení srdce a celkového zdraví.

3

Důležitý je také pravidelný a dostatečný spánek. Dospělý člověk by měl spát denně 7-8 hodin. Náš organismus se během spánku regeneruje. Rušení nebo neumožnění spánku vede k psychickým potížím.

4

Začněte dodržovat pitný režim. Denně bychom měli vypít 2 – 2,5 litru tekutin. Voda opřádá buňky v našem těle a umožňuje jejich regeneraci a správné fungování. Do tekutin v rámci pitného režimu se počítají všechny čaje s výjimkou černého čaje, dále ředěné ovocné šťávy, minerální vody a hlavně obyčejná pitná voda, která je nejlepší pro náš organismus. Káva a alkohol se do pitného režimu nepočítají.

5

V chladném počasí bychom se měli přiměřeně a teple oblékat, ale ne tak, abychom se zbytečně potili. Lepší je vrstvení oblečení.

6

V chladnějším období bychom měli pravidelně svému tělu dodávat vitamin C, ale i další vitaminy. Ovocem, zeleninou nebo i různými doplňky stravy. V lékárnách je velmi široká nabídka.

7

Velice důležitá je také hygiena rukou. V prevenci alimentárních onemocnění, jako jsou střevní chřipka, žloutenka apod.

8

Sladit medem je lepší a zdravější než cukrem. Med působí ve spojení s citronem antisepticky. Také zmírňuje alergie. Díky antioxidantům, které med obsahuje, působí příznivě proti vzniku rakoviny tlustého střeva. Ve střevech působí také jako probiotika, které zlepšují imunitu. Ale pozor u dětí do 18 měsíců, u těch by se med neměl vůbec podávat, protože u nich může způsobit botulismus.

9

Vyhýbat se stresu, neboli vědět, jak se stresu zbavit. Tento bod je téměř z nejvýznamnějších, protože oslabení imunity a následné onemocnění organismu má za vinu téměř z 90 % stres.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)