Přejít k hlavnímu obsahu

Jak prát spacák

11. Březen 2014

Praní spacáku je velmi nepříjemné téma, kterému se snaží mnoho vášnivých kempařů vyhnout. Spacák naštěstí není nutné prát často, ovšem po nějaké době začne jeho vnitřek zapáchat a také na jeho povrchu již bude větší množství nečistot. Pustíte-li se do praní spacáku, aniž byste se řídili zásad pro jeho údržbu , spacák zanedlouho ztratí svou funkčnost. U spacáků se všeobecně bere v úvahu předpoklad, že používáte moderní spacák s dutými vlákny, které, na rozdíl péřových, disponují mnohem lepšími vlastnostmi. Jak tedy vyprat spacák?

1

1.
Pro praní spacáku se nám nabízí možnost praní v pračce i ruční mytí. Ruční mytí zvolte pouze v případě, když pračku nemáte. V ruce se spacák pere velmi špatně, jelikož nedokážete čistícím přípravkem rovnoměrně obsáhnout celou plochu spacáku. Ruční praní tedy zvolte pouze ve stavu nouze, jinak vždy zvolte pračku.

2.
Spacák v pračce nikdy neperte s ostatním prádlem. Pro praní spacáku jsou nejvhodnější pračky s velkým bubnem, k čím většímu namáhání během praní dochází, tím hůře.

3.
Nastavte při praní vždy šetrný program a perte maximálně na 30°C.

4.
Nepoužívejte v žádném případě aviváž ani prášek. Na spacáky je nejvhodnější gel na praní. Jestli nemáte gel, tak použijte pouze malé množství pracího prášku.

5.
Po vyprání spacáku, je třeba ho usušit, jestli ho budete sušit na slunci, tak počítejte s tím, že ho budete muset často otáčet. Sušte ho nejlépe venku nebo na balkoně, aby došlo k řádnému větrání.

6.
Při sušení nikdy nevěste spacák jakkoliv vertikálně. Při sušení musí ležet spacák rovnoměrně na zemi. Pokud by byl pověšen na šňůru, tak by došlo k posunu vnitřní izolace. Je potřeba, aby ležel tak dlouho, dokud neuschne. Spacák sušte 3-7 dní, dokud kompletně nevyschne.

7.
Do doby než ho zase použijete, tak ho nechte rozložený, aby nedošlo k deformaci struktury spacáku.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyleštit hliník
Jak vybrat vysavač popela?
S blížící se topnou sezonou, pokud váš domov vytápíte tuhými palivy nebo si jen přitápíte v krbu, u většiny lidí stoupá nechuť s nepříjemným vyklízení…