Přejít k hlavnímu obsahu

Jak prát záclony

Sněhobílým záclonám v českých oknech ještě zdaleka neodzvonilo, i když jsou určitě méně populární než například před dvaceti lety. Faktem ale zůstává, že záclony zútulňují pokoj a odrážejí nevítané pohledy z ulice. Jak se o ně správně postarat? Víte, jak správně záclony prát?

Co je potřeba

záclony,
pračku,
prací prostředek,
aviváž a bělicí prostředek (není nutné)

1
Záclony opatrně sundejte. Nejlépe ve dvou je vyneste na balkón či dvorek, kde je budete moc vyklepat. Tento bod ale můžete klidně přeskočit. Záclony však do pračky vkládejte složené. Praní v ruce se raději vyhněte. Moderní pračky se o vaše záclony dokážou skvěle postarat, a to za zlomek času.
2
Nastavte pračku nejvýše na 40 stupňů a zvolte velmi šetrný program. Pokud můžete, snižte otáčky při ždímání a přidejte aviváž s příjemnou vůní. Tu ideálně doplňte až před ždímáním. Jestliže vaše záclony trochu zašedly, přidejte také bělicí prostředek. Vyhněte se ale změkčovadlu, které by mohlo záclony poškodit.
3
Záclony vyžehlete. Stačí je po vyndání z pračky protřepat a pověsit na okno.

Před vyvěšením záclon umyjte parapety a rámy, aby se záclony neušpinily při manipulaci.

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Foto: Shuné Pottier, sxc.hu, photo/847256

Hodnocení
Pavlína87 (neověřeno) | Po, 09/09/2019 - 11:03

Ahoj, já peru pracím práškem na záclony... kupuju tyhle věci většinou tady https://www.dante.cz/

Miska (neověřeno) | Čt, 11/21/2013 - 12:20

Já ještě aby se mě záclony v pračce nepoškodily, tak je dávám do pytlíku na praní záclon.

Sabiluš (neověřeno) | Čt, 08/29/2013 - 15:18

Pokud máte doma klasické záclony jako my (bytový textil záclony) bez zbytečných nalepených ozdob ( což je většina ) tak stačí před praním záclony namočit do vody s kypřícím práškem do pečiva ( cca na hodinu - dve) a pak normálně vyprat. Krásně to záclony vybělí.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici