Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přesazovat orchidej

Orchideje jsou pokojové květiny, které potřebují celkem málo péče a potřebují přesadit pouze jednou za dva roky. Možná se bojíte, že přesadit tuto křehce vypadající rostlinu bude komplikované, ale není se čeho obávat. Ve skutečnosti je přesazování orchideje celkem snadné a příjemné. Jak pěstovat orchideje doma a jak orchideje přesazovat? Tady je návod.

Co je potřeba

  • Orchidej
  • Konev s vodou
  • Květináč
  • Skořici
  • Sterilní nůžky
  • Substrát
1

Namočte orchidej i květináč na několik minut, pak bude odstranění květináče jednodušší.

2

Uchopte orchidej ze spodu za listy a jemně vytáhněte. Po odmočení by to mělo jít docela snadno.

3

Po vyndání ze starého květináče vezměte konvici s vodou a zaléváním odstraňte veškerou hmotu z prostoru mezi kořeny.

4

Pak kořeny zkontrolujte, tam, kde se rozpadají, zastřihněte sterilními nůžkami a zasypte skořicí. Skořice ochrání rostlinu před průnikem nemocí.

5

Připravte si nový květináč, který bude o něco větší, než ten předchozí. Pozor však, neměl by být výrazně větší, než předchozí květináč, protože pak by se orchidej snažila rychle vyplnit kořeny a vůbec by vám nekvetla.

6

Na dno květináče dejte trochu substrátu určeného pro orchideje. Vložte do květináče orchidej a držte ji po celou dobu, co budete okolo ní dávat další substrát. Pečlivě květináč okolo květiny vyplňte. Nakonec zeminu jemně zamáčkněte.

7

Důkladně zalejte a orchidej umístěte na místo s dostatkem nepřímého světla.

8

Orchidej se přesazuje ke konci jara, těsně před započetím rašení nových výhonků a růstu květiny samotné.

• Nůžky je zapotřebí před použitím dezinfikovat a to tak, že je pořádně umyjete mýdlem a teplou vodou, a pak důkladně osušíte papírovým ručníkem. Nakonec je dezinfikujte.

• Sterilizace nůžek se provádí nad plamenem sporáku, kdy se nůžky potřou trochou lihu a umístí se na několik sekund nad plamen. Nezapomeňte se u toho chránit. Sterilizované nůžky pak položte na čistý papírový ručník. Nepoužívejte tuto metodu na ty nástroje, které mají nějakou speciální povrchovou úpravu, poškodili byste je.

• Před přesazením byste měli užít ideálně nový květináč, i ten byste měli předtím umýt teplou vodou s mýdlem a vydezinfikovat chlorem 1: 9 s vodou. V roztoku by měla nádoba být 30 minut. Pak květináč důkladně opláchněte a osušte papírovými ručníky.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit držák na šperky | návod
Jak vyrobit držák na šperky | návod. Pokud jste milovnice různých náhrdelníků, či řetízků, tak vám přináším skvělý a jednoduchý návod, jak si náhrdeln…
Jak malovat s dětmi na kameny
Jak si zpříjemnit dlouhou cestu
Jak a kdy sklízet zahradní bylinky