Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přichystat salát z polníčku se semínky

Polníček je velice zajímavým druhem salátu, nejenže lze sklízet na podzim a zkraje jara, ale zároveň obsahuje větší množství vitamínu C než citrony a i mnoho dalších vitamínů. Proto jím neopovrhujte ani v zimním období, kdy je k sehnání z dovozu. Má jemnou chuť s lehce oříškovým aroma, proto si při přípravě salátu postačíte pouze s několika málo ingrediencemi. Je chutný sám o sobě. Vyzkoušejte následující jednoduchý recept na výtečný salát.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

½  balení polníčku

4 lžíce semínek (kombinace slunečnicových a dýňových)

kousek řapíkatého celeru (množství dle chuti)

2 lžíce citronové šťávy

2 lžičky balzamikového octa

3 lžíce sezamového oleje

hrst bylinek (bazalka, oregáno, rozmarýn, libeček,... dle chuti)

1

V prvním kroku si obereme polníček, odstraníme zavadlé části případně zbytky po koříncích. Lístky propereme pod vodou a vysušíme v odstředivce na salát. Poté ho přesypeme do hlubší mísy.

2

Semínka nasypeme do pánve a opražíme na středním plameni, je třeba občas zamíchat, aby se semínka nezačala připalovat.  Díky opražení získají výraznější a lepší chuť, kterou pak skvěle dochutí salát. Část jich poté můžeme nasekat na drobnější kousky a zbytek nechat na ozdobu.

3

V dalším kroku odřízneme kus řapíkatého celeru, omyjeme ho a nakrájíme ho na drobné kousky. Množství si zvolte dle chuti. Určitě však nepodceňujte velikost kousků, příliš velké by totiž mohly přebít ostatní chutě, tenké plátky pak salát naopak skvěle doladí..

4

V misce poté smícháme citronovou šťávu s balzamikovým octem a trochou sezamového oleje, případně vyšleháme metličkou, podle chuti osolíme a opepříme. Bylinky opereme, nasekáme je nahrubo a nasypeme k zálivce.

5

K polníčku přisypeme do mísy i řapíkatý celer, většinu semínek, část ponecháme na ozdobu, přelijeme zálivkou a salát důkladně promícháme. Rozdělíme na jednotlivé porce, posypeme zbylými semínky a podáváme.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články