Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit citronový krém | recept na domácí lemon curd

Jak připravit citronový krém | recept na domácí lemon curd. Pokud máte rádi šťavnaté citrony, máme pro Vás tip na způsob, jak je zpracovat a vychutnat si je, kdykoliv budete chtít. Citronový krém se Vám bude hodit k přípravě a dochucení nejrůznějších dezertů. V následujících odstavcích naleznete návod, jak tuto pochoutku s nakyslou chutí připravit. Poradíme Vám také, jak krém dále využít.

Co je potřeba

  • 50 g másla nakrájeného na kostky
  • 100 g třtinového cukru
  • šťáva ze 2 citronů
  • kůra z 1 citronu (použijte proto chemicky neošetřené citrony)
  • 3 vejce
1

Citrony důkladně omyjeme, z jednoho kusu na jemném struhadle nastrouháme kůru. Použijte pouze žlutou část, bez bílé vrstvy, která je hořká. Z obou citronů vymačkáme šťávu a odstraníme případná jádra.

2

Do žáruvzdorné mísy vložíme máslo a nasypeme třtinový cukr, přidáme i nastrouhanou citronovou kůru a šťávu. Za občasného míchání necháme ve vodní lázni rozpustit máslo i cukr.

3

Posléze přidáme celá vejce a vše promícháme. Směs necháme ve vodní lázni zhoustnout, často ji mícháme. Trvá to zhruba 10 – 15 minut.

4

Krém následně necháme zcela vychladnout, přemístíme jej asi na 2 hodiny do lednice a poté jej použijeme dle potřeby. V lednici Vám však krém vydrží až 2 týdny.

Hodí se pro přípravu citronového koláče, k potírání palačinek, ke zdobení nejrůznějších dezertů a pokrmů (např. zmrzliny, obilné kaše, ovocných salátů, apod.). Možná vás překvapí, že je tento sladký krém vhodný i ke grilovanému lososu nebo do octových zálivek na zeleninový salát.

Jednoduchý dezert získáte, pokud citronový krém smícháte s měkkým tvarohem.

Zdravější variantu citronového krému připravíte s použitím olivového či jiného oleje. Třtinový cukr je pak možné nahradit medem, březovým cukrem nebo jiným vhodným sladidlem.

Místo citronů se dají použít i jiné druhy citrusů (např. limetky či pomeranče). Pokaždé si tak snadno můžete připravit jinou alternativu krému.

Citronový krém můžete ochutit čerstvou vanilkou.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články