Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit sfuggato mytilinis | recept

Sfuggato mytilinis je klasický řecký recept z mletého masa. Volný překlad zní prostě a jednoduše - vejce s mletým masem z Mytilini. Ale tenhle recept rozhodne nabízí víc kulinářských prožitků, než se může z jeho názvu zdát.

Co je potřeba

500 g mletého masa
1 cibule
3 lžíce másla
2 zralá rajčata
6 vajec
3 lžíce tvarohu
1 lžíce posekané zelené petrželky
1 lžička kopru
1 lžička máty
podle chuti sůl a pepř

1

Cibuli nasekáme nadrobno. Na pánvi rozehřejeme 2/3 másla a cibulku na něm osmažíme spolu s mletým masem. Rajčata spaříme, oloupeme a nakrájíme na kostky. Přihodíme je do pánve spolu. Promícháme a dochutíme solí a pepřem. Necháme probublávat na mírném ohni asi 30 minut.

2

Na jiné pánvi rozehřejeme zbytek másla a směs na ni přelijeme. Přidáme tvaroh rozmíchaný s vejci nadrobno posekanými bylinkami. Dobře promícháme a přikryjeme pokličkou. Počkáme, dokud se maso s vejci nespojí. Trvá to 6-8 minut. Mezitím si nachystáme mělký talíř stejně velký nebo větší jako pánev. Položíme ho na pánev a tu opatrně překlopíme tak, aby opečená strana masa byla nahoře. Pak už stačí sfuggato jen opatrně přesunout zpět a opéct z druhé strany.

3

A je hotovo. Sfuggato mytilinis rozdělíme na talíře, posypeme čerstvými bylinkami a servírujeme s brambory nebo zeleninovým salátem. Nezapomeneme ani na dobré červené víno. Takže Kali orexi!

Pokud se vám nechce maso složitě překlápět na talíř a zase zpět (ale s trochou cviku to není obtížné), jednoduše vložte pánev na 15 minut do rozpálené trouby.

Autor: notburga
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat holandský řízek | recept
Holandský řízek | rcept. Holandský řízek je nepochybně stálicí v nabídkách všech českých zařízeních veřejného stravování. Holandský řízek málokdo odmí…