Přejít k hlavnímu obsahu

Jak procvičovat oční svaly | rady

30. Březen 2021

Jak procvičovat oční svaly | rady. Oči jsou velmi citlivý orgán a proto lidé, kteří dlouhodobě pracují s počítačem, mohou pociťovat jejich únavu. Jednoduchých cvičení pro oči, které lze využít při jejich únavě a mohou také dokonce zrak zlepšovat, existuje mnoho. Ukažme si tedy alespoň ty nejzákladnější.

1

Cvičení očních svalů je nejlepší provádět vsedě na patách a v uvolněné pozici.

2

Oči je potřeba před cvičením uvolnit: zahřáté dlaně přiložíme po dobu 10 sekund na zavřené oči, opakujeme to 2 - 3 x.

3

Hlavu držíme zpříma a bez pohybu. Oči uvolníme. Pohlédneme co nejvýše vzhůru a poté co nejvíce dolů, abychom ve svalech oka cítili mírné pnutí, avšak bez námahy a bolesti. Pohyby očí jsou pomalé, pravidelné. Tento cvik opakujeme 6x. Poté tentýž cvik provádíme se zavřenýma očima.

4

Další cvik provádíme stejně jako v předchozím bodě. Pohyb očima ale provádíme co nejvíce doprava a doleva. Opět cvik zopakujeme i se zavřenýma očima.

5

Nyní pohyb provádíme úhlopříčně, tedy co nejvíce doprava vzhůru a doleva dolů, poté doleva vzhůru a doprava dolů. Opět cvik zopakujeme i se zavřenýma očima.

6

Předchozí cviky můžete také různě kombinovat.

7

Nyní přecházíme do krouživého pohybu. Začneme intenzivně kroužit očima doprava dolů a pak doleva vzhůru. Opakujeme 5x, poté cvik provedeme na druhou stranu. Opět cvik zopakujeme i se zavřenýma očima.

8

Cvičit můžeme i akomodaci oční čočky. Natáhneme před sebe pravou ruku, zvedneme hřbet ruky a podíváme se na nehet prostředního prstu. Nyní ruku pomalu přibližujeme do blízkosti oka (stále prostředníček sledujeme). Opět ruku pomalu vzdálíme, až je natažena. Zatímco obličej směřuje vpřed a očima sledujeme prostřední prst, pohybujeme rukou do pravé krajní polohy a zpět. Totéž provádíme levou rukou. Můžeme několikrát opakovat.

9

Akomodaci dále můžete cvičit tím, že ukazováček umístíme 20 - 30 cm před oči a sledujeme jej, až jej vidíme ostře. Nyní přeneseme pohled na nějaký předmět vzdálený 4 - 5 m a opět jej sledujeme, až jej vidíme ostře. Opakujeme 10 x. Toto cvičení je vhodné provádět často, třeba i při chůzi.

10

Příjemná pro zrak může být i masáž. Ruce složíme v pěsti, zavřeme oči. Kloubem ukazováčků masírujeme drobnými kruhovými pohyby oči postupně od vnitřního koutku podél horního okraje očnice až k vnějšímu koutku a odtud zpět k vnitřnímu koutku podél spodního okraje očnice (3x opakujeme). Nyní hřbety ukazováčků třeme oční bulvy v jejich středu. Sklouzneme klouby mezi ukazováčky a záprstími na spánky a masírujeme ty (3x opakujeme).

K uvolnění očí také pomáhá studená voda či mrkání.

Po každém cviku si na několik vteřin udělejte pauzu, aby se svalstvo uvolnilo.

Autor: lennka
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak cvičit Kegelovy cviky | rady
Jak cvičit na míči – zadek | tipy
Jak pečovat o pleť v zimě
Jak čerpat energii ze stromů